“Consumatorii vor totul si, daca se poate, imediat, iar retailerii trebuie sa gaseasca o modalitate de a le livra acest lucru intr-un mod profitabil. Retailerii se vad nevoiti sa-si transforme cu totul afacerea, si nu doar sa ofere mai multe canale de vanzare”, a declarat Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

O amprenta micsorata

Studiul, derulat pe 15,000 de cumparatori online din 15 tari, arata o imagine similara la nivel global, in care cumparaturile facute pe internet devin o parte tot mai importanta a comportamentului de consum. De asemenea, mai nou, consumatorii cumpara de la tot mai putine branduri de retail. De exemplu, cand au fost rugati sa aleaga un numar de retaileri de la care au cumparat in ultimele 12 luni, dintr-o lista de 30 de nume bine-cunoscute din tara lor, 15% dintre respondenti au spus ca au achizitionat produse doar de la un retailer, dublu fata de nivelul anului 2012.

Efectul retelelor de socializare

Rezultatele subliniaza rolul crucial pe care retelele de socializare il joaca acum in educarea consumatorilor, atat despre retailer, cat si despre producatori - 59% dintre respondenti au declarat ca urmaresc brandurile sau retailerii favoriti pe retelele de socializare. Acelasi procent spune ca a descoperit un brand pe retelele de socializare, fapt ce arata rolul important al interactiunii pe aceste retele intre retailer si consumatori.

“Cei care administreaza brandurile sunt constienti ca trebuie sa isi atraga clientii catre platformele lor online – numarul respondentilor care au vizitat retelele de socializare ca urmare a promotiilor personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% in 2012 la 21% anul acesta”, a adaugat Mihaela Mitroi.

Legat de interactiunea cu o companie ca urmare a unei experiente placute sau neplacute, 55% dintre cumparatorii online la nivel global au vorbit despre experienta lor cu un anume produs sau brand pe retelele de socializare. Este interesant faptul ca, recent, retelele de socializare au capatat rolul de “vitrina” a magazinului, din moment ce aproape o jumatate dintre cei intervievati (48%) au spus ca au cumparat produse utilizand retelele de socializare, in urcare de la doar o zecime in 2012.