“S-a creat o cultura a tepei cu plata banilor in avans. Este vorba de chestiuni de baza care au nevoie de educatie. 25% din respondentii studiului sustin ca au avut cunostinte care au avut o dezamagire din achizitia online – oamenii vor avea incredere in a plati cu cardul. Pe masura ce hipermarketurile vor intra in online, faptul ca oamenii au incredere in aceste companii – va urma o catalizare a platii online cu cardul”, a declarat Daniel Enescu, fondatorul companiei de cercetare Daedalus.

La randul sau, Dan Bulucea, directorul general Google Romania, a precizat ca circa 90% din clienti opteaza pentru plata la livrare deoarece nu au incredere in platile online, dar acest lucru se va schimba pe parcurs.

“Nu exista categorie neatinsa de vanzarile online. Exista consumatori care vor sa cumpere online indiferent de produs. Un retailer traditional vrea sa vanda in online pentru ca sunt costuri de conversie mai mici. Pretul nu este intotdeauna o componenta finala. Incepe sa apara o diversitate a clientului care vrea sa analizeze din prisma mai multor criterii. Este o valoare adaugata in acest business.”

Catalin Cretu, Visa: Nu ne asteptam la o revolutie in plata cu cardul, dar mizam pe o evolutie

“Nu ne asteptam la revolutie in total, ci la evolutie. Penetrarea in zona de online creste tot mai mult. La nivel macro vedem o evolutie, in timp ce marii retaileri care intra pe online vad o revolutie. Am observat o crestere a platii pe mobil. Vrem sa facilitam de asemenea si platile de pe mobil”, sustine Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Croatia in cadrul Visa Europe.
El a subliniat ca un impediment aici este nivelul scazut de penetrare a Internetului in Romania

“Avem o penetrare scazuta a Internetului in Romania. Avem proportia cea mai mare din Europa a gospodariilor care nu au acces la Internet in Romania (42%), fata de media europeana de 21%. Avem garantia ca daca platesti cu cardul iti vei recupera banii cu siguranta. Educatia si informarea sunt foarte importante in acest caz”, a conchis reprezentantul Visa Europe.

Citeste si:

La randul sau, Daniel Nicolescu, CEO PayU South East Europe, a precizat ca Internetul este si va ramane un mediu mai ieftin.

"La un click putem vedea cea mai buna oferta. Platile pe mobil este un tema care ne intereseaza. In momentul de fata in platile online au depasit 10% in mobile payments. Tabletele reprezinta in prezent 75% din plati. Decizia de cumparare este mai usor de luat in calcul. Cardul a ramas constant la plata online, dar observam o crestere a metodelor alternative de plata", afirma Nicolescu.

ecomTEAM este un eveniment organizat de wall-street.ro in parteneriat cu ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online si CashOut.