Marketing in linia intai. Cum sa vinzi cat mai mult si sa faci bani din asta

In vremuri tulburi, cand conditiile economice sunt incerte, prima masura aplicata de managerii unei companii este de a taia din costuri. Din tot, cate putin, sau mai mult. Atat timp cat taierea costurilor este pe buzele si pe agenda fiecarui membru al echipei de management si nu numai, lucrurile merg intr-o directie buna.

Au trecut insa 10 luni din acest an si conversatiile despre reducerea costurilor au devenit un zgomot de fond pe care nimeni nu il mai percepe. Putine companii au inteles ca banii vin nu din reducerea de costuri, ci de la clienti. Ceea ce inseamna ca in linia intai trebuie sa fie departamentul de marketing si nu cel financiar. Departamentul Financiar traieste si respira “trecutul” unei companii. Oricat de mult s-ar supara profesorul meu de Management Financiar de la cursul de MBA, eu voi sustine in continuare acest lucru. Nu poti dezvolta o afacere, nu poti creste baza de clienti decit daca in transee se afla departamentul de marketing. Insa, hai sa ne asiguram ca avem aceeasi definitie a marketingului.

Marketingul inseamna sa vinzi cat mai mult, la cat mai multi oameni, cat mai frecvent posibil si cat mai profitabil. Multe organizatii, fie ele intreprinderi mici si mijlocii sau corporatii multinationale au uitat insa acest lucru si din goana lor pentru optimizarea de costuri au scapat mingea in afara terenului: actiunile lor de marketing seamana a exercitiu financiar facut intr-un colt de Microsoft Excel si sunt copiate de la unii la altii, o veritabila intrecere in a oferi cele mai mari reduceri. Zilele trecute, de exemplu, am constatat cu suprindere dintr-o reclama TV ca pot cumpara un dispozitiv de improspatare a aerului din locuinta cu 60% mai putin decit pana acum. Curat chilipir! Insa, acesta promotie imi miroase a disperare.

Traim o perioada pe care as denumi-o “perioada consumatorului constient”, constient de valoarea banilor si de ce inseamna viata sa cu adevarat. Avem de a face cu o schimbare a cadrului de referinta. Vorbim de o prioritizare mai buna, constienta, a atentiei pe care acest consumator o da informatiei despre produse primita din piata. Consumatorul nu mai cauta “afluenta aspirationala” ci vrea performanta. Si cel mai important: consumatorul nu vrea lucruri ieftine: vrea pret si calitate.

Eliberati departamentul de marketing! Trimiteti-va oamenii de marketing in linia intai, aruncati-i in lupta! Este momentul pentru a intelege din nou ce inseamna valoare pentru consumator si nu preturi mici. Este momentul pentru a face intreaga organizatie sa traiasca si sa vibreze la fiecare interactiune cu clientul. Este momentul in care marketingul trebuie activat 360. Investitia in marketing si in consumator este cea mai profitabila investitie pe termen scurt si lung si trebuie aplicata indiferent de ce se intampla in economie la un moment dat.

Cum sa vinzi cat mai mult si cat mai profitabil cu putinta? Asigurati-va ca marketingul si echipa de marketing are un rol mai mult decat functional in companie. Asigurati-va ca actiunile de marketing nu au caracter sporadic, episodic, ci sunt continue, integrate si foarte important, MASURATE.

Atentie la joc. A inceput repriza a doua, si nu se joaca prelungiri.


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.