1 / 5

Revolutie in anii `60 – Mazda 110S Cosmo Sport

Una dintre cele mai frumoase masini sport construite vreodata, 110S Cosmo Sport avea un design obisnuit pentru vremea sa, caracterizat de capota lunga cu motor pozitionat frontal si tractiune spate, insa o revolutie avea loc sub capota, prin intermediul motorului cu doua rotoare, primul de acest gen utilizat pe o masina de serie.

Dupa modelul NSU Spider al carui motor cu un singur rotor a fost un insucces mai devreme, inginerii Mazda au realizat ceea ce multi au considerat imposibil – au construit un motor rotativ pentru un autoturism, care sa fie durabil si fiabil, chiar si atunci cand era turat zilnic pana la 7.000 de rotatii/minut.

Pentru a demonstra acest lucru, Mazda a inscris modelul Cosmo Sport in 1968 in competitia Marathon de la Route, o cursa de anduranta de 84 de ore la Nürburgring, in Germania, unde s-a clasat pe locul 4.

Creat intr-un deceniu al revolutiilor tehnice, modelul avea sa devina primul model iconic al Mazda. Cu un design atragator, placut de condus si fiabil conform standardelor de la acel moment, Cosmo Sport a schimbat perceptia oamenilor despre motorul rotativ. Pachetul oferit urma sa stea la baza tuturor modelelor Mazda echipate cu motor rotativ.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri