1 / 4

Etapele unei concedieri, neglijate de companii

„Strategia de concediere trebuie sa ia in considerare nu numai numarul angajatilor sau tipurile de job-uri la care se renunta, ci si aspecte cu privire la pasii concreti, legali ai concedierii, pachetele compensatorii, serviciile de outplacement sau consiliere care se acorda”, afirma Marilena Petrec, CEO al firmei de consultanta APT Resources & Service.

Cu toate acestea, specialistii in resurse umane afirma ca un numar semnificativ de companii din Romania neglijeaza multe dintre etapele de business si dintre cele impuse de lege pentru a duce la bun sfarsit o disponibilizare. “Cele mai multe companii nu se pregatesc deloc si acesta este motivul pentru care afacerile mai pot fi cu greu salvate”, spune Marian Manolache (foto), managing partner al firmei de recrutare Skill Team.

Astfel, se actioneaza necunoscand legea in vigoare, se comunica defectuos in interiorul organizatiei, se face o selectie a persoanelor ce urmeaza sa fie disponibilizate lipsita de baze profesionale, iar comunicarea cu persoana disponibilizata este formala si, de aici, apar relatii tensionate, completeaza acesta.

In unele companii, concedierile se realizeaza in numar de la unu la trei transe. Criteriile luate in considerare sunt nu numai cele financiare - costurile salariale sau cele cu compensatiile -, ci si structura comenzilor pentru perioada care urmeaza. „Pe de o parte, produsele contractate trebuie finalizate, iar pe de alta parte se poate intampla ca, in ciuda unor previziuni sumbre, firma sa primeasca totusi comenzi de la un client nou sau vechi, iar personalul sa fi fost deja disponibilizat”, subliniaza Adriana Badescu, managing partner al companiei de consultanta in HR - AC&C Consulting.

Pe de alta parte, disponibilizarea in transe nu este intotdeauna solutia optima. Compania va continua sa plateasca salariile angajatilor inca nedisponibilizati, realizand astfel un efort care ar putea crea dezechilibru financiar. In plus, aplicarea mai multor transe produce efecte negative asupra angajatilor ramasi in companie prin cresterea nesigurantei acestora si in mod implicit a productivitatii lor.






Inapoi la articol

Setari Cookie-uri