1 / 4

Prima medie – 230 de lei

Valoarea medie a primei de Paste va fi de circa 230 de lei, iar cele mai intalnite modalitati de recompensare ale angajatilor vor fi banii cash sau tichetele valorice/cadou.

“Aproximativ 59% din firmele intervievate au declarat ca vor acorda prime de Sarbatori in anul 2010. Este de notat o crestere cu aproximativ 5% a numarului de companii care mizeaza pe aceste prime, comparativ cu anul trecut”, spune Cristian Udrescu (foto), CEO Paylogic, companie care ofera servicii de externalizare a calculului salarial. Paylogic a intervievat 86 de companii din mediul privat, pentru a lua pulsul angajatorilor care acorda sau nu prime de Paste salariatilor.

Compania a evidentiat ca firmele care isi recompenseaza angajatii in perioada de Paste sunt din industrii ca farma, financiar-bancar si IT&C.

“Desigur ca vom gasi companii care acorda prime de Paste in toate sectoarele si industriile, insa acestea nu sunt o regula, ci, mai degraba, o exceptie”, mentioneaza Udrescu.

In sectorul financiar-bancar, companiile au strategii diferite in privinta primelor de Paste. In vreme ce BT Asigurari acorda recompense mai mari decat anul trecut, Cetelem a decis sa nu mai acorde salariatilor prime de Paste.

Exista si companii care nu acorda prime de Paste in bani, ci sub forma de tichete valorice sau produse. Una din acestea este producatorul de materiale de constructii Baumix, care are circa 80 de salariati.

“Prima de Paste de anul acesta va fi acordata fie sub forma de tichete cadrou, fie cash, dar nu va depasi 100 de lei si o jumatate de miel per angajat”, spune Lucia Dumitrescu, HR Manager Baumix.

Tichetele achizitionate de companii si acordate salariatilor de Paste, in limita sumei de 150 lei per beneficiar, sunt deductibile fiscal si scutite integral de plata taxelor si impozitelor salariale si patronale.

In acest fel, companiile isi pot permite mai usor sa acorde un stimulent salariatilor, inregistrand economii de pana la 50% in costurile totale, potrivit reprezentantilor Accor, unul dintre cei mai importanti emitenti de tichete pe piata locala.

In anii anteriori instalarii crizei, primele de Paste contineau tichete cadou, de multe ori dublate de acordarea unui procent din salariul net al angajatului.

Doar 18% din companii si-au permis in 2009 sa acorde prime fixe de Paste, cu o valoare medie de 350 de lei per beneficiar, arata datele studiului PayWell Romania, realizat de compania de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC). Primele fixe au ajuns cu precadere la angajatii din sectoarele auto, industrie si productie.

“Pe de alta parte, 34% din companii au oferit de Paste angajatilor bonuri valorice sau cadouri, valoarea medie a acestora incadrandu-se in suma de 150 de lei, deductibila din punct de vedere fiscal. Aceasta practica a fost cel mai des intalnita in cadrul sectoarelor retail si FMCG, unde aproape jumatate dintre companii au acordat astfel de beneficii angajatilor”, afirma Ruxandra Stoian, partener de servicii de consultanta in HR al PwC.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri