2 / 4

Strategie pe timp de criza

De la infiintare si pana in prezent, Murfatlar Romania a investit 12 milioane de euro in retehnologizare si modernizare.

In anul 2007, capacitatea de imbuteliere la Murfatlar era de 150.000 de sticle/zi, aceasta crescand cu inca 100.000 prin achizitionarea unei linii noi, printr-o investitie de 1,1 milioane de euro.

Un obiectiv important pentru anul in curs il reprezinta continuarea proiectului de reintinerire a viei, inceput in urma cu trei ani.

"Reintinerirea a vizat soiuri rosii, Feteasca Neagra, Pinot Noir si Merlot. Acest program continua, doar in 2007 si 2008 investitiile s-au ridicat la 4,1 milioane de euro si au fost destinate replantarii a 335 ha de vita de vie. Programul de reconversie poate fi accesat pana in 2014. Intentionam sa replantam circa 60% din suprafata actuala. Pentru anul 2009, intentionam plantarea a circa 175 hectare, cu un cost aferent de aproximativ 2,8 milioane de euro", declara Daniel Negrescu.

Murfatlar dispune de circa 3.000 de hectare de vita de vie. In vinoteca Murfaltlar se afla 500.00 de sticle de vin, cel mai vechi fiind din 1958, iar cel mai bun an, de referinta este considerat anul 1986.

Totodata, producatorul de vin se concentreaza asupra majorarii exporturilor in Spania si Italia. In 2008 vanzarile la export au reprezentat aproximativ 15% din cifra de afaceri, iar pentru 2009, Murfatlar vizeaza o crestere de aproape 20%, potrivit lui Negrescu.

Cele mai mari vanzari pe piata externa sunt reprezentate de Zestrea Pinot Noir&Merlot.

"Pietele prioritare in 2008 au fost SUA (pentru Murfatlar reprezinta o piata traditionala, fiind prezenti chiar inainte de 2000) si China (fiind cea mai mare piata din lume, atractiva pentru orice producator, indiferent de produs). De asemenea, exporturile in Israel, Finlanda, Germania si Anglia au inregistrat cresteri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Din octombrie 2008, suntem prezenti in reteaua Makro (Metro) din Polonia", spune Negrescu.

O alta sursa de venit pentru producatorul de vin o constituie turismul. Anual, intre 4.000 si 6.000 de turisti romani si straini viziteaza punctual turistic Murfatlar, situat in mijlocul podgoriei.

"Cea mai mare parte a activitatii turistice este intermediata prin agentii de turism. Pentru anul in curs punctul turistic a intrat intr-un proces de reamenajare care se doreste a fi finalizat la inceputul anului viitor", precizeaza oficialul Murfatlar.

In ceea ce priveste promovarea produselor, Murfatlar va pastra acelasi mix de marketing si pentru 2009, insa accentul se va schimba, compania incercand anul acesta sa fie "mai prezenta la raft in termeni de comunicare".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri