4 / 5

Angst vs. Caroli Foods. Cine a produs primul reteta originala a Salamului de Sibiu?

Daca inainte de 1989, sortimentul Salam de Sibiu era produs doar de trei fabrici din Romania, la un moment dat mai multi jucatori au inceput sa produca aceasta marca dupa propria idee, in speranta obtinerii de profit, declara Sorin Minea.

Recent, producatorul Caroli Foods a anuntat o investitie de 50.000 de euro pentru recuperarea “retetei originale din 1935 si a cercetarii asociate cu lansarea Salamului de Sibiu”.

In opinia lui Sorin Minea, Caroli Foods are o strategie de marketing “cel putin ciudata”.

“Au dat un comunicat de presa in care au vorbit despre fratii Dozzi si reteta clasica. Din pacate pentru ei fratii Dozzi au deschis o fabrica in 1910 si care functioneaza in aceeasi locatie, dar care imi apartine. Am achizitionat o fabrica impreuna cu reteta cu tot. Anul 1935 de pe eticheta a fost inventat. Am intrebat ce inseamna acel an. Este vorba de o strategie de marketing mincinoasa, care creeaza confuzie in piata. Fiecare firma are dreptul sa isi puna anul in care a aparut pe eticheta. Salamul de Sibiu nu a aparut in 1935, fapt ce duce la confuzie. Informatia de pe eticheta trebuie sa fie corecta”, sustine Minea.

Reprezentantii Caroli Foods au declarat ca, "in virtutea adevarului istoric si in semn de recunoastere pentru fondatorii Salamului de Sibiu” in comunicatul de presa a fost folosit numele Filippo Dozzi, “mentionarea anului 1935 fiind o abordare de marketing”.

Investitia de 50.000 euro reprezinta suma investita in procesul de cercetare si dezvoltare derulat de Caroli pentru a produce o reteta traditionala in conditiile tehnologiilor actuale. Consumatorul a reprezentat cel mai important factor in decizia lansarii pe piata a produsului nostru. Procesul de cercetare, care a inclus teste oarbe, a demonstrat ca am dezvoltat un produs care satisface si chiar depaseste asteptarile consumatorilor”, se mai arata in comunicatul Caroli Foods.

Potrivit presedintelui Angst, pe piata exista in prezent 7-8 tipuri de Salam de Sibiu, dintre care doar 2-3 respecta reteta originala, restul fiind niste “imitatii slabe”.

“Salamul de Sibiu are o traditie si este un produs de calitate. Daca strici calitatea si incerci sa-l vinzi pe piata sub acelasi brand ii strici marca. Am reusit sa-I strang pe cei sapte producatori de Salam de Sibiu si sa formam un grup de producatori. Toata lumea a fost de acord, insa nu toti au respectat ce au semnat. De aceea exista pe piata 7-8 tipuri de Salam de Sibiu, dintre care 2-3 sunt Salam de Sibiu, restul sunt niste imitatii slabe. Nici acum nu inteleg ca nu fac altceva decat sa distruga piata si sunt pe cale sa faca asta”, spune Minea.

Salamul de Sibiu reprezinta o piata foarte mica, cu vanzari anuale de aproximativ 80-90 de tone (salam de sibiu si salam mucegait).

“Noi vindem undeva in jur de 30 de tone, deci suntem printre primii jucatori pe piata. Piata Salamului de Sibiu este o piata limitata, si din pacate se limiteaza doar la Romania la momentul actual. Mai multi producatori nu inseamna neaparat o piata mai mare, inseamna o piata mai mica. Atunci apare tendinta de a strica reteta pentru a reduce pretul. Prin scaderea calitatii produsului, distrugi produsul in sine”, considera Sorin Minea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri