1 / 5

Singurul plus pe o piata plina de incertitudini

In conditiile in care exportul autohton de mobilier a scazut cu 15% in prima jumatate a anului, potrivit Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania (APMR), iar jucatorii din industrie estimeaza un declin de pana la 30% in 2009, retailerul suedez nu se preda si vrea sa termine pe plus anul financiar ce se va incheia la 31 august. “Desi aveam un target de crestere de 10% pentru aceasta perioada, cred ca mai realist este un avans de circa 5%, pana la vanzari de 105 milioane euro”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Cornel Oprisan, retail manager IKEA Romania.

Stadiul prezent al industriei mobilei reprezinta oglinda declinului sectorului imobiliar, considera Oprisan. “Conform unui studiu realizat de firma InterBiz Group, vanzarile de mobila vor scadea in 2009 cu 27%, la circa 820 milioane euro, la nivelul anului 2005, pe fondul blocarii pietei de real-estate”, spune Oprisan, carea adauga ca programul Prima Casa ar putea fi o gura de oxigen pentru ambele domenii.

Retailerul suedez a inregistrat o cifra de afaceri de 99,4 mil. euro in perioada 1 septembrie 2007 - 31 august 2008 din vanzarea a peste 12 milioane de produse.

Aceste estimari sunt sustinute de rezultatele obtinute de companie in primul trimestru. “Nu avem inca cifrele semestrului intai, insa in primele trei luni vanzarile au inregistrat o evolutie de 5%”, declara Oprisan.

Compania suedeza este de altfel singura care a anuntat cresteri anul acesta: in februarie, Staer raporta o scadere de 20% a vanzarilor in prima luna a anului fata de perioada similara a anului precedent, Elvila, controlata de omul de afaceri Viorel Catarma, anunta, de asemenea, un declin de 10% in primele patru luni ale anului, iar grupul Mobexpert, detinut de Dan Sucu, comunica o reducere de 5% a vanzarilor.

Produsele de mobilier au contribuit cu aproximativ 60% la vanzarile magazinului IKEA din Baneasa, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri