1 / 7

Paradox: scaderea preturilor scade apetitul consumatorilor

Cand preturile scad in mod constant, consumatorii devin reticenti in fata rafturilor si apetitul lor pentru cumparaturi scade. In mod firesc, ei se intreaba daca nu cumva preturile vor continua sa scada si "investitia" lor nu va fi mai rentabila peste o saptamana, o luna sau un an. Astfel, economiile intra intr-un cerc vicios, avand in vedere ca o scadere a ratei consumului afecteaza cresterea economica, noteaza Bloomberg. Pe scurt, daca preturile scad, cererea urmeaza acelasi trend, se vinde mai putin, iar prapastia recesiunii se adanceste.


Un raport publicat de Eurostat pe 7 ianuarie arata ca preturile in zona euro au inregistrat un declin de 0,2% in decembrie 2014 fata de aceeasi luna a anului precedent, prima scadere de la criza financiara globala din 2009. Mai mult, acest fenomen al deflatiei este unul rar in Europa, el fiind mai cunoscut Japoniei incepand din 1990. In Europa, fenomenul a aparut prin 1930, anii crizei generate de supraproductie, cunoscuta ca "Marea Depresiune".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri