4 / 5

IMM-urile, constiente de importanta IT-ului

Din cauza crizei economice care a dus la scaderea cu 15-20% a bugetelor clientilor din IMM-uri ai Crescendo, in acest an, acest segment de business va insemna in jur de 20- 30% din cifra de afaceri a companiei, managerul estimand o revenire la ponderea de 50% din 2008 abia in 2010, cel mai probabil 2011.

“Estimam o revenire a pietei abia in al doilea sau chiar al treilea semestru din 2010”, a adaugat Marius Tulea (foto), directorul general al companiei Crescendo, care preconizeaza pentru 2009 o cifra de afaceri asemanatoare cu cea din 2008, dar ia in calcul si o scadere cu 20%.

Dintre clientii Crescendo, companiile cu cele mai mari investitii in IT sunt cele din productie, distributie, bunuri de larg consum si servicii.

Pe de alta parte, Cristian Herghelegiu, actualul director al CEOD si fost sef al Microsoft Dynamics, divizia de aplicatii de business a Microsoft Romania spuna ca cele mai importante sume pentru IT sunt cheltuite de companiile din consultanta si servicii profesionale, dar si de lanturile de retail nationale sau internationale.

„La polul opus sunt cele cu activitati foarte specifice de productie sau servicii in domeniul utilitatilor publice: constructii, infrastructura. Investitiile in IT se produc doar pentru acele proiecte care pot genera efecte pozitive asupra lichiditatilor companiei, pe termen scurt, adica pana la sase luni. In cazul in care acest efect este greu de evaluat sau riscurile sunt considerate mari investitia nu se va realiza. Sa nu uitam ca in cazul IMM-urilor rareori vorbim de o bugetare consecventa a investitiilor in IT, mult mai frecventa fiind o abordare specifica, pe necesitati imediate”, spune Herghelegiu, estimand ca in acest an au fost companii care si-au redus si cu 60-70% cheltuielile IT.

Insa mai mult decat modalitatea de bugetare o diferenta importanta tine de sumele cheltuite.

De exemplu, in cazul Crescendo companiile mici platesc pentru serviciile oferite cateva zeci de mii de euro, iar cele mari cateva sute de mii de euro.

Pe de alta parte, dintre cele cateva mii de clienti ai diviziei de software a IBM Romania, 200-300 de clienti sunt mari si investesc in IT de la cateva sute de mii de euro pana la cateva milioane de euro, ceea ce inseamna ca marea partea a companiilor investesc tot cateva zecii de mii de euro.

Nu doar sumele cheltuite sunt o deosebire importanta intre felul in care se raporteaza la IT , IMM-urile si companiile mari.

“Diferenta majora intre zona enterprise si IMM consta in constientizarea importantei IT-ului in atingerea obietivelor de business ale companiei. O alta diferenta este data de specificul proiectelor: Zona enterprise investeste cu precadere in aplicatii de business, solutii care vin sa eficientizeze activitatea companiei pe cand in zona IMM ne lovim de proiecte de infrastructura IT&C”, spune Tulea.

Astfel daca firmele mici si mijlocii investesc 60% din buget in hardware, 30 % in software % si 10% in servicii, in companile mari managerii aloca 50 - 55 % din bani pentru software, 30% hardware si 15 - 20% servicii.

“Pe viitor vor exista schimbari, dar nu semnificative ca procentaj, deci IMM-urile pot ajunge la 35 % software, respectiv 55 % hardware, insa la servicii mai e mult de lucru”, a adaugat Marius Tulea.




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri