3 / 4

Strategia de criza, servicii si clienti noi

Strategia prin care Romtelecom doreste sa creasca in urmatoarea perioada consta in diversificarea portofoliului de servicii pentru atragerea de noi clienti.

“Aceasta strategie s-a dovedit de succes avand in vedere ca Romtelecom si-a majorat cu 7% numarul de unitati generatoare de venituri (RGU) de la 4,1 milioane de unitati in septembrie 2008 la 4,4 milioane la finalul trimestrului al treilea din acest an”, se precizeaza in raportul grupului grec.

In timp ce numarul de clienti de telefonie fixa a continuat sa scada, noile servicii oferite de Romtelecom, Internetul (Clicknet) si televiziunea digitala prin satelit (Dolce) au inregistrat cresteri de doua cifre in privinta numarului de abonati.

Astfel numarul de utilizatori de Internet a ajuns la 750.000 de persoane, in crestere cu 32% fata de septembrie 2008, iar cel al televiziunii Dolce a ajuns la 831.000 de utilizatori, mai mult cu 49% fata de toamna anului trecut.

Totodata, comparativ cu trimestrul al treilea din 2008, veniturile de pe urma serviciilor de Internet au crescut cu 30%, iar cele generate de televiziunea prin satelit s-au majorat cu 102%.

“Rezultatele pe primele noua luni ale anului arata ca avansam cu strategia noastra de consolidare a liniilor de business care nu sunt traditionale, ca Internetul broadband si televiziunea digitala, in acelasi timp mentinand cat de stabil posibil
business-ul traditional de telefonie fixa”, a declarat directorul general al Romtelecom.

Faptul ca Romtelecom devine un competitor tot mai important pentru principalii sai rivali, RCS&RDS si UPC Romania, o arata si ofertele promotionale tot mai dese, una dintre cele mai importante schimbari realizate de operator in T3 fiind schimbarea completa a portofoliului Dolce.

Baza de clienti Cosmote in Romania a depasit 6,6 milioane la 30 septembrie 2009 (in crestere cu 25,8% comparativ cu anul trecut), din care 20% sunt abonati. Potrivit reprezentantilor companiei, Cosmote are o cota de 23% din piata locala.

In primele noua luni ale anului, venitul mediu per utilizator (ARPU) s-a situat la 5,1 euro, valoare stabila comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In primul an de la lansarea serviciului de portabilitate Cosmote a castigat 38.024 de noi clienti.

In plus, grupul si-a crescut baza de utilizatori cu peste 725.000 in al treilea trimestru al anului (+18,8 yoy) in toate tarile in care este prezent. Numarul total de clienti atinge astfel 21,4 milioane.

Germanos reprezinta principalul factor care a contribuit la cresterea cotei de piata a grupului. De asemenea, retailer-ul a constituit punctul critic care al extinderii Cosmote, in special in Romania si Grecia.

Operatiunile Germanos au fost integrate in mare masura in cele ale grupului Cosmote. In al treilea trimestru, compania a raportat venituri de 236 milioane euro si un profit operational inainte de includerea deprecierii si amortizarii (OIBDA) de 8,6 milioane.

In primele sase luni ale acestui an compania a avut venituri de 409,2 milioane de euro, mai putin cu 15,9% fata de cele 486,5 milioane de euro inregistrate anul trecut.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri