3 / 4

Olteanu: Acum o saptamana as fi spus ca vom avea profit operational

Compania a ajuns in aceasta situatie din cauza scaderii la jumatate a pietei de retail electroIT, ceea ce a si facut ca in primele noua luni vanzarile retailerului sa fie de 270 de milioane de lei (63,8 mil euro), mai putin cu 48% fata de aceeasi perioada din 2008.

Potrivit lui Adrian Olteanu, valoarea medie a cheltuielilor pe cap de locuitor in retailul electroIT pe piata locala a scazut de la 100 de euro anul trecut la 60-70 de euro anul acesta.

Grupul a inceput sa resimta criza din octombrie 2008 si, desi estimarile initiale aratau ca in 2009 piata de retail electroIT va fi la un nivel similar cu cel din 2008, de 1,5 mld. euro, inca din decembrie, managementul Flamingo a inceput sa reduca costurile, care acum sunt la jumatate fata de anul trecut.

Cele mai importante reduceri au fost in privinta magazinelor al caror numar a scazut de la 112 la finalul 2008 la 82 in prezent, dar si in privinta costurilor cu angajatii, acesta fiind acum la jumatate atat din cauza micsorarii numarului de persoane de la 1.400 la 700, dar si reducerii salariilor cu 20%.

In cele 41 de magazine care au fost inchise lucrau in jur de 150 de persoane.

"Businessul de retail are margini de profit nete de 3-5% si un profit operational cu marje de 20-25%. Si daca vanzarile iti scad cu 50%, de la un plus de 3% ajungi la minus 18% si aceasta inseamna o problema de lichiditate majora".

In ceea ce priveste magazinele, reducerile de costuri au fost obtinute din inchiderile de unitati (15%), diminuarea suprafetelor de la 55.000 mp in 2008 la 45.000 acum (10%), restul micsorarilor provenind din renegocierea chiriilor ale caror preturi au scazut cu 30-40% la lei, in euro diminuarea fiind mai mare.

Daca inceputul de an a fost foarte slab, luna mai fiind cu cele mai mici vanzari, din vara consumul si-a mai revenit, in trimestrul al treilea compania inregistrand o crestere a vanzarilor cu 22% fata de trimestrul doi. In primele sase luni vanzarile Flaimingo au fost de 44,9 mil. euro, iar pe primele noua luni de 63,8 mil. euro.

"Acum o saptamana as fi spus ca vom fi pe profit operational, dar saptamana trecuta aveam intelegerile cu toate bancile", a spus Olteanu, cu privire la felul in care compania va incheia acest an.

In primele noua luni, Flamingo a inregistrat pierderi in valoare de 35,37 milioane lei (aproximativ 8,3 milioane euro) la noua luni, de aproape zece ori mai mari decat intre ianuarie-septembrie 2008, potrivit Bursei de Valori Bucuresti.








Inapoi la articol

Setari Cookie-uri