2 / 4

Bugetarii au ramas, efectiv, fara bani pentru astfel de achizitii

Bogdan Pasat (foto), directorul de marketing si vanzari al JVC pentru Romania si Bulgaria, considera ca sintagma “a se vinde bine” in conditiile actuale este relativa, intrucat un produs care are o rata de vanzare buna in prezent, o are prin comparatie cu o alta categorie de produse si nu cu ceea ce se intampla inainte de criza.

“Luna aceasta, piata este la un nivel foarte scazut. In afara de LCD-uri si aparate foto, nu se vinde nimic. Bugetarii au ramas, efectiv, fara bani pentru a face astfel de achizitii”, a declarat acesta.

Decizia de achizitie in piata de electronice s-a mutat aproape exclusiv catre ofertele speciale. Practic, piata este definita de o maxima agresivitate in ceea ce priveste ofertele de pret, marginile jucatorilor reducandu-se de multe ori sub limita de supravietuire, este de parere Alexandru Mina, director de comunicare si publicitate in cadrul Panasonic Romania.

Din punctul sau de vedere, unul dintre segmentele care a inregistrat crestere de la debutul anului este cel al camerelor foto de tip DSLR. Publicul acestui tip de aparate a fost mai putin influentat de scaderea puterii de cumparare generale din piata. “De asemenea, televizoarele 3D au avut vanzari mult peste estimarile noastre initiale. Pur sezonier, aerul conditionat a inregistrat un varf de crestere in aceasta perioada, datorita temperaturilor extrem de ridicate.”

Si Pasat afirma ca vanzarile de televizoare au mers bine in ultima perioada, chiar daca acesta nu este sezonul lor. In plus, adauga el, fara promotii, in contextul de fata, nu s-ar mai misca nimic. “Iar clientul este mult mai atent la detalii. Si avem cu totii de suferit din aceasta cauza, atat noi, producatorii, cat si retailerii. In castig nu avem cum sa iesim deoarece nu avem resursele necesare pentru a demara campanii agresive de promovare. Mai mult, nu avem siguranta ca acestea ar putea aduce profit”, a declarat el.

De la jucator la jucator, in 2010, vanzarile au stagnat comparativ cu anul anterior sau au scazut, pe fiecare categorie de produse. Din septembrie este posibil un reviriment in piata, datorat sezonului de “back-to-school”.

Reprezentantul JVC se asteapta ca vanzarile de laptop-uri sa cunoasca un avans odata cu venirea toamnei, iar Alexandru Mina estimeaza ca televizoarele 3D si camerele foto DSLR vor avea o dinamica pozitiva anul acesta.

Vezi ce spun retailerii despre ce anume tine piata in viata, din pagina urmatoare

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri