1 / 5

Google va creste in zona IMM-urilor si va incerca sa atraga marii advertiseri

“Cred ca Romania trebuia sa aiba deja un birou local al Google, fiind una dintre cele mai importante tari pentru noi in regiune. Piata locala are un potential ridicat avand in vedere ca 97% dintre romanii care cauta pe Internet folosesc Google”, declara in martie Steffan Ehrhartt, product specialist emerging markets (Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa).

La jumatate de an de la acest anunt, oficialii motorului de cautare cu venituri de zeci de miliarde de dolari din publicitate online au anuntat ca din aceasta luna operatiunile locale ale gigantului american vor fi conduse de Dan Bulucea, fostul director de marketing al Microsoft Romania.

Biroul din Bucuresti va fi responsabil pentru dezvoltarea afacerilor si implementarea strategiei Google in Romania, stabilirea de relatii de afaceri cu partenerii romani, comunicarea catre companiile locale si vanzarile directe de publicitate.

Operatiunile Google din Romania au fost pana acum coordonate de o echipa din Dublin, Irlanda. Aceasta era condusa de Amelia Cretu, iar in toamna anului trecut era formata din zece persoane, dintre care cel putin patru romani: Amelia Cretu, Iulia Mihailescu, Hermina Condei si Madalina Ana. Google are sediul central in Silicon Valley si birouri in America de Nord si de Sud, Europa si Asia.

“Acest lucru va insemna acces direct la specialistii Google care inainte erau in Irlanda, inseamna ca lucrurile se vor intampla mai repede, arata faptul ca Romania are potential si in acelasi timp asaza Google ca pe un important jucator pe aceasta piata, el fiind si inainte, dar acesta era un lucru pe care il stiau doar cei care cunosteau de aproape industria. Google va contribui la dezvoltarea pietei pentru ca el vinde eficienta masurabila, iar multe companii ar putea alege sa investeasca mai mult, in timp ce altele vor descoperi acest canal. Totodata, va creste in zona companiilor mici si mijlocii o parte dintre acestea promovandu-se doar prin Google si va incerca sa atraga investitii din partea brandurilor mari”, explica Cristian Manafu, consultant in social media.

Companiile care vor sa se promoveze prin Google pot alege serviciul AdWords (prin care utilizatorii care cauta anumite cuvinte ce au legatura cu o companie pot vedea anuntul companiei langa rezultatele cautarii) sau serviciul AdSense, un program gratuit care permite editorilor online sa obtina venit prin afisarea de anunturi Google.

"Scopul Google este de a oferi utilizatorilor romani, care sunt foarte activi online, si mai multe instrumente utile si inovatoare in limba locala, precum si de a ajuta companiile romanesti sa aiba o prezenta online si sa isi dezvolte afacerile prin intermediul internetului. Romania este o tara foarte interesanta pentru Google, unde vedem oportunitati atat in ce priveste utilizatorii individuali, cat si companiile", declara Dan Bulucea.

Seful biroului Google in Romania a afirmat pentru Wall-Street.ro ca deocamdata echipa este formata din cativa oameni si ca aceasta se va dezvolta odata cu dezvoltarea internetului pe piata locala.

“Google vede un mare potential in Romania, in termeni de resurse intelectuale, cresterea accesului populatiei la internet si dezvoltarea publicitaaii online. Acum ne extindem prezenta noastra in Romania, prin deschiderea unui birou de afaceri. Ne-am angajat sa oferim utilizatorilor romani acces la mai multe produse Google localizate si asteptam cu nerabdare ca tendintele de dezvoltare ale internetului la nivel global sa se regaseasca din ce in ce mai mult la nivel local si sa ne crestem echipa noastra", a mai spus Bulucea.

Valoarea veniturilor Google pe piata locala a fost in permanenta un subiect de controverse de-a lungul ultimilor ani, estimarile specialistilor in publicitate online variind de la 3 milioane de euro pana la 15-20 de milioane de euro.

Sumele obtinute de Google nu sunt incluse in estimarile legate de piata totala de publicitate, anul trecut aceasta industrie fiind evaluata la 15,4 milioane de euro, conform unui studiu realizat de asociatiei industriei romanesti de publicitate pe internet IAB Romania si compania de consultanta financiara PricewaterhouseCoopers Romania.

Pe de alta parte, Google Bucharest, compania infiintata in 2008, inregistra anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 120.000 de euro si pierderi de aproape 2.500 de euro.

Pe langa serviciul de cautare si cele de publicitate, compania americana a fost pana acum prezenta in Romania si cu alte produse localizate, printre care Google Maps, Google Places, Google Apps si Google Translate.

Conducerea companiei fondate in 1998 de catre Larry Page si Sergey Brin, absolventi ai Universitatii Stanford, doreste din ce in mai mult sa isi diversifice operatiunile si sursele de venituri, avand in vedere ca anul trecut circa 97% din veniturile de 23,6 miliarde de dolari ale Google au provenit din publicitate. Astfel, printre produsele lansate de companie se numara si sistemul de operare Android, folosit pentru smartphone-uri si tablete PC, sau serviciul de televiziune Google TV.

Piata locala este una importanta pentru Google avand in vedere potentialul de crestere a numarului de utilizatori de internet, dar si al investitiilor in publicitate online.

Romania inregistra in iunie circa 7,7 milioane de utilizatori de internet, aproximativ 35,% din populatia tarii avand acces la continut online. Astfel, Romania este ultima in UE in privinta penetrarii internetului avand in vedere ca media Comunitatii Europene este de circa 67,6%.

In trimestrul al treilea din acest an, Google a inregistrat la nivel global venituri de 7,28 miliarde dolari si un profit de 2,17 miliarde de dolari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri