1 / 4

Cel mai greu moment: aprilie-mai 2009

Simona Gughea, managerul Coyote Cafe, deschis in septembrie 2004, declara ca recesiunea economica s-a simtit puternic in afacerea pe care o conduce, cele mai importante efecte negative fiind scaderea cu 25-30% a numarului de clienti si a volumului vanzarilor inregistrate in 2009, fata de anul trecut.

“Cea mai grea perioada pe care am traversat-o a fost in lunile aprilie-mai, atunci cand cererea a scazut cu peste 50%. Vara este oricum o perioada slaba pentru cluburile de acest gen, astfel incat declinul din aceasta perioada nu a fost exclusiv un efect al crizei”, adauga managerul Coyote Cafe.

Pentru a insufleti afacerea, Simona Gughea a adoptat o serie de strategii, printre care se numara scaderea pretului de intrare – de la 20 de lei la 15 si chiar 10 lei in unele seri -, scaderea pretului bauturilor vandute la bar, dar si investitii mai mari in publicitate si promovare.

In ciuda masurilor luate, previziunile sale sunt pesimiste si nu vede o revenire a business-ului mai repede de toamna anului 2010.

Contextul crizei nu-i sperie insa pe noii intrati pe acest segment de piata, dovada fiind investitiile recent realizate, printre care se regaseste clubul Mojo Music, inaugurat in urma cu trei saptamani.

Michael Fraser, unul dintre partenerii clubului Mojo Music, a venit prima oara in Romania in 1999, pentru a petrece vacanta de vara; i-a placut tara si oamenii, asa ca, un an mai tarziu, dupa ce si-a terminat studiile in Marea Britanie, s-a intors definitiv pentru a lucra la Ambasada Angliei in Romania.

Noua ani mai tarziu, decide sa inaugureze, impreuna cu doi parteneri, clubul Mojo Music, deoarece considera ca localurile in care se asculta muzica live sunt foarte apreciate de romani, asa ca a vazut o oportunitate in acest tip de business, chiar si in vreme de criza.

“Am deschis aceasta afacere deoarece am observat ca romanii apreciaza muzica live in localurile in care merg, iar in Bucuresti sunt prea putine astfel de cluburi, in care sa cante o trupa live, dotate cu instrumente si instalatii bune de sunet, dar si cu trupe cunoscute in Romania, care sa tina concerte sau sa isi lanseze albumele”, declara Mihael Fraser.

Momentul deschiderii clubului a venit natural, deoarece a gasit un loc potrivit pentru ceea ce-si dorea sa faca si o chirie convenabila, dar si pentru ca simtea ca are nevoie de o perioada de trait in Romania pentru a analiza piata si a intelege stilul de viata si preferintele romanilor.

“Am gasit un loc in centrul vechi al Capitalei, unde inainte a fost tot un club, dar care era liber de mai bine de un an. De asemenea, am negociat o chirie buna, de doar 4.000 de euro pe luna, avand in vedere faptul ca strada din fata clubului este in constructie”.

In aceasta afacere, Fraser mai are doi parteneri, Matt Highley si Mihai Paveliu, fiecare dintre ei avand un segment al business-ului de care se ocupa. Astfel, daca Fraser este responsabil de relatia cu clientii, Mihai Paveliu are in grija tot ce inseamna sistemul de sunet in club, iar Matt Highley instruieste si supravegheaza personalul. In plus, acestia din urma sunt si membri ai trupei Mojo, care canta in club in fiecare vineri si sambata, Matt Highley – vocalist, iar Mihai Paveliu – chitarist.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri