2 / 7

Fashion: Monobrand si multibrand

Majoritatea brandurilor prezente in Romania in sistem de franciza - Max Mara, La Perla, Canali, Pal Zileri, Paul & Shark si Zegna – au inregistrat o scadere a vanzarilor de pana la 20%, cu o crestere usoara de pana la 5% in perioada Sarbatorilor de iarna.

In ceea ce priveste dinamica magazinelor monobrand, anul 2009 s-a caracterizat prin reinaugurarea Hugo Boss intr-o locatie diferita, deschiderea Belstaff in noiembrie, dar si prin inchiderea magazinului La Perla, detinut de Alsa Boutiques si a monobrand-ului Versace Jeans Couture.

De asemenea, RTC a inchis magazinul de accesorii de lux Bally, de pe Bulebardul Magheru, si a decis sa vanda brand-ul doar in cadrul magazinului multibrand ‘’Catwalk’’ din Baneasa Mall, Cotroceni Park si galeria comerciala de la JW Marriott.

Louis Vuitton se afla in topul vanzarilor brand-urilor de lux din Romania in 2009, cu o cifra de afaceri de 3,1 milioane euro.

Anul 2010 va fi marcat pe segmentul de fashion de inaugurarea francizei Emporio Armani, de catre Alsa Boutiques la sfarsitul anului, iar Victoria 46 va deschide in toamna monobrand-ul Zilli.

De asemenea, nume precum Hermes si Burberry si-au exprimat interesul pentru piata din Romania. Momentan, reprezentantii acestor companii cerceteaza piata monobrand, cu posibilitatea de a inaugura magazine la sfarsitul anului 2011.

Estimarile CPP cu privire la cifrele de afaceri/monobrand in 2009:

Nume Monobrand
Cifra de afaceri in 2009
Mariela Burani 400.000 euro
Marella 450.000 euro
Pal Zileri 600.000 euro
Belstaff 800.000 euro
Paul & Shark 900.000 euro
Hugo Boss 1,1 mil. euro
Max Mara 1,5 mil. euro
Canali 1,9 mil. euro
Ermenegildo Zegna 2,4 mil. euro


Piata multibrand nu cunoaste schimbari semnificative in 2009 fata de 2008, fiind dominata in continuare de Victoria 46 si Mengotti. Victoria 46 a pierdut din portofoliu brandul Burberry in 2009, insa intentioneaza sa deschida un nou multibrand dedicat barbatilor in acest an, un magazin de 500 de metri patrati situat pe Calea Victoriei.

In acelasi timp, magazinul Mengotti a ramas neafectat de criza datorita aducerii brand-lui Gucci in exclusivitate, in primul an al crizei.

Ceilalti mari jucatori pe aceasta piata sunt Distinto, The Place (care comercializeaza branduri precum Bottega Veneta, Zac Posen, Marni, Jimmy Choo, Givenchy si telefoane de lux Vertu), Jolie Ville (primul multibrand de lux din Capitala care detine la aceasta ora marci precum GF Ferre, Valentino Red, Emilio Pucci, Versace Jeans, Just Cavalli, John Galliano, Moschino Jeans), Fashion Victim si Casa Frumoasa (cu marci precum Scabal, Brioni, Loro Piana si Strenesse).

Estimarile CPP cu privire la cifrele de afaceri/multibrand in 2008:

Nume Multibrand
Cifra de afaceri in 2009
Jolie Ville 800.000 euro
Distinto 900.000 euro
The Place 1,3 mil. euro
Mengotti 1,4 mil. euro
Fashion Victim 1,5 mil. euro
Victoria 46 2,6 mil. euro





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri