4 / 8

Esquire mezina familiei Sanoma Hearst

Cea mai proaspata revista pentru barbati de pe tarabele autohtone este Esquire, al carei prim numar a aparut in septembrie anul acesta, sub import Sanoma Hearst Romania. Radacinile revistei se regasesc pe un alt continent si intr-un alt mileniu.

Daca in 1953 Hugh Hefner lucra la primul numar din Playboy, cativa ani mai devreme el scria articole din pozitia de redactor al altei reviste americane: Esquire – prima revista exclusiv pentru barbati din Statele Unite. Lansata in 1933, revista s-a evidentiat de la bun inceput prin teme si subiecte provocatoare si controversate.

In cei aproape 75 de ani de existenta, Esquire US a publicat scriitori ca Ernest Hemingway si F. Scott Fitzgerald si a contribuit la conturarea unui nou tip de jurnalism: “New Journalism”, care combina documentarea jurnalistica riguroasa cu tehnici de proza, in materiale care se intind adesea pe mai multe pagini.

Esquire Romania este a cincisprezeca editie internationala a revistei si se afla in plin proces de agregare a unui public fidel. “Esquire se adreseaza barbatilor inteligenti, maturi, sofisticati si cu simtul umorului. Dar o vor citi toti cei ce se simt si se doresc moderni, autentici, independenti, constienti de propria valoare. Cred ca targetul Esquire e publicul care s-a maturizat si nu se mai regaseste in alte publicatii pentru barbati”, ne-a declarat Radu Coman, redactor-sef Esquire.

Editia autohtona pastreaza layout-ul folosit de Esquire US, dar preia o mica parte din articolele aparute in editia internationala, deoarece acestea nu rezoneaza cu publicul si cu societatea romaneasca. “Sunt bucuros ca, inca de la primul numar, am reusit sa concepem o doza substantiala de continut local, care, din feedback-ul de pana acum, a fost foarte apreciata de cititori. Licenta Esquire impune un singur deziderat, de la care insa nu se poate face rabat: calitatea. Pe langa calitate, mai pastram traditia si esenta jurnalismului promovat de Esquire”, a adaugat Coman.

Jurnalismul narativ este doar o forma dintre cele care pot fi regasite in Esquire. “Cred ca ideea principala e cea de poveste – Esquire incearca sa spuna povesti. Povestile astea au diferite forme si sunt de diferite graduri de complexitate – de la un articol despre dificultatea de a face o cafea perfecta acasa la un text despre cum castigi influenta in viata de zi cu zi folosind tacerea pana la un portret pe sase pagini al unui tanar nostalgic care a construit un site pentru generatia care incearca sa-si recastige drepturile asupra copilariei traite in comunism”, explica Cristian Lupsa, Senior Editor Esquire Romania.

Diferenta dintre jurnalismul Esquire si cel practicat la alte reviste e ca primul implica mult mai multa documentare si mult mai multa atentie la scriitura, sustine Lupsa. “Cititorii trebuie sa simta ceva, sa fie provocati, sa fie amuzati si, ideal, sa se regaseasca in unele dintre textele noastre. Aici e importanta. Sa dai cititorilor o experienta mai adanca a vietii contemporane. Sa le dai mai mult decat o schita a unor repere (fie oameni, fie evenimente, fie schimbari sociale) din lumea in care traiesc. Sa le dai ocazia sa citeasca – nu doar sa rasfoiasca - o revista”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri