1 / 6

Presa locala, un teren atractiv pentru titlurile internationale?

Romania libera si The New York Times, Adevarul alaturi de Forbes sau Capital si The Economist sunt cateva din parteneriatele importante incheiate in ultimii ani in presa locala. Ce va urma?

“Exista doua regimuri in care se dau astfel de licente. Primul, mai tentant, e cel in care detinatorul titlului are un interes real pentru piata respectiva, caz in care know-how-ul transmis e mai consistent, publisherul international se implica si asa mai departe. Al doilea e cel in care editorul local isi manifesta interesul si cel international urmareste pur si simplu sa fructifice titlul. Daca de exemplu dai 200.000 de euro pe an pe un titlu, asta inseamna ca un procent important din veniturile din primul an, o treime pana la 50%, se duc catre costurile licentei. Risti sa te «sufoci»”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Comanescu (foto).

Acesta considera ca, din punct de vedere al imaginii, un astfel de parteneriat reprezinta “un motiv de comunicare”. “In cazul Romaniei libere, asocierea cu un quality celebru din SUA (The New York Times, n.red) e de bun augur, pentru ca ziarul avea o perceptie incerta, imbatranita”, spune Comanescu.

Astfel de asocieri nu garanteaza in sine nimic, insa asta nu inseamna ca nu sunt utile, crede consultantul media. In opinia lui Comanescu, presa quality din Romania se confrunta cu o serie intreaga de probleme de continut, care pot fi rezolvate cu ajutorul expertizei straine.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri