1 / 6

"Publika a aspirat tot ce a fost mai bine pregatit sub aspect jurnalistic"

In decembrie anul trecut, Grupul Realitatea-Catavencu, controlat de Sorin Ovidiu Vantu, anunta extinderea in Republica Moldova printr-o investitie de 4,5 milioane euro. Proiectul implica lansarea televiziunii de stiri si business Publika TV, a portalului publika.md, precum si achizitia companiei online New Media Group, care cuprinde: portalul de stiri in limba romana unimedia.md, site-ul de stiri in limba rusa vesti.md si site-ul pentru femei ladyclub.md.

Cea mai importanta componenta a proiectului, lansarea Publika TV, este asteptata pentru inceputul lui martie, dupa ce data de 14 februarie, anuntata initial, nu s-a dovedit fezabila. In acest moment, echipa Publika TV este deja conturata, iar jurnalistii fac stagii de pregatire cu traineri din Romania. Dar cine sunt oamenii cu care Vantu isi face televiziune in Moldova?

In ultimii ani, Chisinaul a crescut jurnalisti buni in special la institutiile de presa care au avut investitii straine (Europa Libera, BBC), dar si la ziare precum Jurnal si Timpul. Recruiter-ii Realitatii s-au uitat in aceste locuri si nu numai. “Publika TV a aspirat tot ce a fost mai bine pregatit sub aspect jurnalistic”, a spus seful unei institutii de presa, care nu a dorit sa fie numit. Oamenii au fost recrutati de peste tot: ziare, televiziuni, reviste, portaluri.

“Au trecut ca o rigla si au luat din piata ce era mai bun”, adauga Ludmila Andronic, redactor-sef al revistei Business Class si presedinta Consiliului de Presa din Moldova. O buna parte din ei sunt jurnalisti tineri, fara multa experienta de televizine, dar care vor trece prin programe intensive de training.

Vantu a venit, asa cum s-a intamplat si in Romania in perioada de expansiune a trustului Realitatea-Catavencu, cu salarii atractive, peste media pietei, greu de contracarat de catre ceilalti angajatori si greu de refuzat de catre jurnalistii ofertati.

Redactia Publika TV va include peste 100 de jurnalisti, o cifra impresionanta comparativ cu celelalte posturi de televiziune de pe piata locala, care retransmit mai degraba continut din Rusia sau Romania si au redactii locale de 20-30 de oameni. Televiziunea va avea si un departament economic, format din circa 10 oameni.

Sursa foto: unimedia.md

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri