3 / 4

Povestea unei tranzactii imobiliare obisnuite

De cele mai multe ori, povesteste vicepresedintele Century 21, activitatea de intermediere a unui agent imobiliar se desfasoara dupa acelasi program in fiecare zi: dimineata afla anunturile noi de vanzare cu ajutorul unui soft care centralizeaza anunturile, contacteaza vanzatorul si incearca sa stabileasca o intalnire pentru o “evaluare”, adica o vizita la proprietate pentru a face poze.

De multe ori proprietarul are deja poze, realizate ad-hoc, si se ofera sa i le trimita pe email agentului, spunandu-i ca nu doreste sa se intalneasca cu agentul decat daca are un client potential.

“Agentul va promova proprietatea pe diverse portaluri imobiliare. La fel ca el vor face si ceilalti agenti care lucreaza in zona respectiva. Asa se face ca o proprietate apare de mai multe ori pe acelasi portal. Unii agenti promoveaza proprietatea la un pret mai mic decat cel cerut de proprietar, fara acordul acestuia, pentru a atrage clienti”, subliniaza Gabriel Alexandru.

Atunci cand un client, care gaseste proprietatea pe unul din portaluri, se declara interesat de aceasta, agentul organizeaza o vizionare. “Inainte de a ajunge insa la proprietate, agentul va recurge la un mic santaj: il invita pe cumparator sa ii semneze un contract, altfel nu il conduce la proprietate. Unii agenti procedeaza similar cu vanzatorul: ajung mai devreme la proprietar si il invita sa semneze un contract, altfel va anula vizionarea”, mai spune Alexandru.

Daca vanzatorul semneaza acest contract in casa la el, cumparatorul nu are acest noroc: el va fi invitat sa semneze, de cele mai multe ori, in masina agentului, pe capota sau pe portbagajul unei masini din parcarea aflata in apropierea proprietatii ce urmeaza a fi vizionata.

“Santajati si frustrati, fara posibilitatea de a citi, intelege si negocia clauzele contractuale, vanzatorul si cumparatorul se trezesc ca au semnat un contract care ii obliga pe fiecare sa plateasca un comision pentru simplul fapt ca agentul le face cunostinta. Daca ar sti cum, cumparatorii ar afla direct de anunturile proprietarilor si nu ar mai avea nevoie de agentul de tranzactie, prin achizitionarea unui abonament pe trei luni la softul pe care il utilizeaza agentii zilnic”, incheie Gabriel Alexandru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri