Ea a fost inspirata de creativitatea indienilor in gasirea de solutii pentru reutilizarea unor materiale, cum sunt cutiile de la suc sau lapte, camerele de cauciuc sau resturile de materiale textile. La revenirea in Romania, a vrut sa implementeze conceptul de Upcycling si sa testeze creativitatea romanilor in rezolvarea problemelor privind deseurile. Alaturi de Alexandru Pohont si Roxana Antochi, ea a conturat ideea care a dus la crearea de genti, portofele, huse de laptop si alte produse utilizand ca materiale ambalaje Tetra-Pak, bannere stradale, camere de cauciuc si resturi de materiale textile.

Ideea a prins contur in anul 2012, cand cei trei tineri avand studii in marketing si inginerie si-au unit fortele pentru lansarea proiectului. De atunci, echipa a crescut la 11 persoane, studenti care fac internship-uri pe diferite arii – comunicare, vanzari, finante, design. Media de varsta in companie este de 24 de ani.

Upside Down a inceput cu investitia de 4.000 de euro, bani castigati ca premiu in cadrul unui concurs regional de antreprenoriat social, Social Impact Award, organizat de comunitatea de co-working, The Hub. „The Hub Bucharest, implicat in organizarea acestei competitii, ne-a ajutat cu feedback si consultanta, de aceea putem spune ca a fost un fel de investitie in afacere”, spune Andreea.

Principala provocare

„Principala provocare credem ca este sa ne vindem produsele online, pe www.upside-down.ro. Fiind vorba de produse realizate mai neconventional, din materiale diferite de cele cu care oamenii sunt obisnuiti, e mai greu. Oamenii sunt curiosi legat de materialele utilizate, cum se simt la atingere, cum se comporta in timp, rezista la ploaie etc”, subliniaza tanara antreprenoare.

Making a bag - UPSIDE DOWN from Fondante Media on Vimeo.

Participand la diferite evenimente, ei au reusit sa raspunda la intrebari si sa ofere posibilitatea clientilor sa ia produsele in mana, sa le analizeze. „Asa isi dau seama ca banner-ul e impermeabil, portofelul din Tetra-Pak ii surprinde pentru ca nu prea mai seamana cu cutia de suc din care a fost facut”.

Citeste si:

Produsele companiei sunt realizate in atelierul propriu, din Iasi. Pentru realizarea lor, se folosesc de masini de cusut si alte accesorii de lucru, precum si de o doza buna de cretivitate.

„In ceea ce priveste materialele care intra in componenta produselor, cea mai mare parte este colectata de la diferite localuri din Iasi (Tetra-Pak), firme de publicitate outdoor (bannere), diferite firme carora le raman resturi de materiale ce nu mai pot fi folosite pentru produsele proprii (resturi textile)”, mai spune tanara.

Clienti persoane fizice dar si juridice

Upside-down se axeaza atat pe persoane fizice dar incearca „sa agate” si persoane juridice, realizand produse personalizate, la comanda, cu elementele de identitate vizuala ale firmei, evenimentului sau organizatiei ce devine client.

„Sa spunem ca lunar avem in medie un client care reprezinta o companie. In ceea ce priveste vanzarile catre persoane fizice, e mai provocator deoarece vindem prin magazinul online. In momentele in care participam la diferite evenimente sau festivaluri, vanzarile cresc, deoarece oamenii pot sa vada produsele, sa simta materialele din care sunt facute si sa se convinga ca sunt produse care arata fain, unice si calitative”, spune Andreea.

Lucrurile merg insa spre bine pentru Upside-down, observand o deschidere mai mare fata de produsele realizate din materiale neconventionale.

„Cele mai cautate produse de clientii nostri sunt portofelele slim, realizate integral din banner, precum si portofelele din Tetra-Pak. Iar pentru companii cel mai vandut produs Upside Down este geanta messenger”.

In viitorul apropiat, cei trei tineri isi vor extinde atelierul si vor angaja mai multe persoane. Este posibil „sa implementeze ceva” si in Bucuresti, a subliniat Andreea Zaharescu, fara sa ofere insa amanunte suplimentare.

Cum ti se pare ideea afacerii iesenilor? Consideri ca vor avea succes si romanii vor achizitiona produse realizate din materiale reciclate? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.