Business to go

Cristian Gubandru
Cristian Gubandru

publicat pe: 6 August 2016 10:18

Kinga Daradics, CEO al MOL Romania: Anul acesta intentionam sa deschidem 40 de unitati Fresh Corner

Kinga Daradics, CEO al MOL Romania: Anul acesta intentionam sa deshidem 40 de unitati de Fresh Corner

MOL Romania va extinde anul acesta conceptul Fresh Corner, cu produse si preturi ca in supermarketuri, in circa 40 de noi benzinarii, pe langa cele 8 statii unde conceptul a fost deja implementat, a declarat Kinga Daradics, directorul general al companiei, intr-un interviu in miscare in cadrul proiectului Business to go, marca wall-street.ro.

Intrucat calatoreste foarte mult, CEO-ul care conduce, merge cu avionul si uneori si cu trenul, si-a gasit destul de greu 30-40 de minute pentru un interviu in miscare. Dintre modelele din flota Autonom pentru manageri, Kinga Daradics a preferat o calatorie cu modelul BMW Seria 5.

Face parte de 13 ani din echipa MOL

Kinga Daradics s-a alaturat companiei MOL imediat dupa finalizarea studiilor la Cluj in 2003.

Kinga Daradics

"In MOL am inceput imediat dupa ce am terminat facultatea, in 2003, angajandu-ma la Cluj, dupa care am mers la grupul MOL pe partea de carduri, m-am ocupat de proiecte internationale si am ajuns - inainte sa vin aici, inapoi in Romania, in 2011 - sa conduc una dintre cele mai dinamice divizii ale grupului MOL - divizia de carduri de combustibil, ceea ce presupunea coordonarea a 11 tari, a parteneriatelor strategice europene pentru grupul MOL pe aceasta linie. Dupa aceasta experienta la nivelul grupului MOL, s-a ivit ocazia de a reveni in Romania, tot in echipa MOL. Am fost numita CEO in 2011", a declarat Kinga Daradics.

Managerul detine mai multe diplome la universitati din tara si din straintatate: Harvard Business School, Thunderbird School of Global Management MOL LEAD Programme, The University of Sheffield Executive MBA, Imre Mikó College for Advanced Studies, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, Wirtschaftsuniversität Wien MBA.

Kinga Daradics

Viata de CEO: peste 8 ore la birou si foarte multe calatorii

"Nu am un orar fix, dar pretrec destul de multe ore la birou, de obicei mult mai mult de 8 ore. Incerc sa ma organizez foarte bine intr-un fel in care pot sa imi folosesc timpul. Cred foarte mult in a avea o activitate eficienta. Incerc sa folosesc lucrurile care ma caracterizeaza pe mine, de time management, de organizare, deleg mult, am norocul sa descopar in continuare resurse utile, bune, in echipa mea si atunci reusesc sa imi organizez viata pe partea aceasta. Statutul de CEO inseamna munca in primul rand, dar daca nu este o munca care iti face placere este foarte greu sa faci fata. Trebuie sa te reinnoiesti, sa dai o directie, sa fii acolo pentru tine si pentru echipa ta si in aceasta situatie este absolut important sa poti sa gestionezi timpul, ceea ce se poate face doar cu o echipa buna. Calatoresc cu avionul o data pe saptamana, am multe deplasari pe teren. In Romania, reteaua MOL este prezenta in toata tara, avem mai mult de 200 de benzinarii, calatoresc si la birourile din Cluj, Arad, sau la terminalele de carburanti de langa Oradea si Giurgiu. Imi place sa calatoresc, atat pentru business cat si personal. De exemplu, de curand am mers la biroul din Cluj, este oarecum «business as usual» sa calatoresc", mai spune managerul.

Kinga Daradics

Trenul, un mijloc de calatorie luat in calcul uneori

Desi conduce un Ford Mondeo, masina companiei, Kinga Daradics renunta uneori la autoturism pentru o calatorie cu trenul.

"In calatorii prefer acea alternativa care este mai eficienta din perspectiva gestionarii timpului, merg destul de mult si cu avionul si cu masina. Imi place sa conduc, dar atunci cand sunt drumuri lungi poate fi ineficient sa ma deplasez cu masina, astfel ca imi convine alternativa. Exista situatii in care merg in tara, dar pentru a scurta timpul petrecut pe drum am o portiune pe care calatoresc cu avionul dupa care iau o masina si merg mai departe. Imi place sa merg si cu trenul in calatorii. Am mers spre Brasov cu trenul pentru ca era mai ok din punct de vedere al timpului, pentru ca am lucrat, am dat telefoane", a povestit CEO-ul MOL Romania.

Mediul de afaceri are nevoie de dialog

CEO-ul MOL, care face parte si din boardul Consiliului Investitorilor Straini, considera ca in economie este nevoie de predictibilitate, de transparenta si de un dialog care inseamna ascultarea tuturor partilor implicate, pentru a avea un cadru bun pentru investitii in energie.

"In cazul unor investitii vorbim de decenii pentru a-ti vedea banii inapoi sau cu siguranta vorbim de termene foarte lungi si este foarte important sa mentinem un climat sanatos pentru aceste investitii atat de importante pentru economie. In momentul in care exista dialog intre diverse parti, atat actorii economici cat si institutiile de reglementare, se ajunge la solutii mult mai bune pentru Romania, evident respectand puterea de decizie a fiecaruia", spune Kinga Daradics.

Kinga Daradics

Piata de carburanti, pe un trend de crestere

"Piata de carburanti a scazut cativa ani in mod continuu, insa anul trecut am vazut prima revigorare si credem ca, pe langa faptul ca este o piata foarte competitiva, exista si niste premise care ne indreptatesc oarecum sa credem ca aceasta tendinta de crestere se va mentine anul acesta. Exista anumite tendinte pe care le vedem la nivel macro: cresterea - PIB a fost de cateva ori revizuita, in urcare, ceea ce ne da o speranta. In alta ordine de idei, ne uitam la celalalt pilon care poate sa sustina cresterea economica - fondurile europene, unde rata de absortie totusi este peste 60% acum, ceea ce este un lucru pozitiv", a mai spus CEO-ul companiei.

Ne uitam si la piata auto care, dupa multi ani de declin, a revenit pe crestere atat pe segmentul de autoturisme cat si pe cel de vehicule comerciale - ritmul de crestere a fost in unele luni chiar dublu fata de anii precedenti. Sunt anumiti factori care influenteaza piata romaneascaa carburantilor, - cum sunr infrastructura si constructiile – care pot genera crestere, nu doar pe piata carburantilor, ci pentru economia Romaniei in general. La nivelul tuturor pietelor pe care activeaza grupul MOL am avut o crestere de 2% a cererii de carburanti si avem speranta ca trendul va creste in continuare.

Investitii in 2016

Anul acesta MOL investeste in zece benzinarii noi si 40 de magazine Fresh Corner si vrea sa ajunga in top 3 pe partea de retail.

"Anul acesta intentionam sa deschidem introducem Fresh Corner - conceptul nou de zona gastro si magazin pe care il avem in grupul MOL - in 40 de noi statii si avem in plan sa deschidem zece statii noi. Deja am deschis patru benzinarii in acest an. Anul trecut, MOL Romania a investit aproape 20 de milioane de euro, inclusiv pentru rebrandingul statiilor preluate. Avem planuri de investitii si anul acesta. In care ne-am dezvoltat vizibil printr-o achizitie a unei retele competitoare, astfel ca am adaugat 40 de statii noi in reteaua noastra. Infrastructura din Romania se dezvolta, iar din punctul nostru de vedere proictele noi de infrastructura ne marcheaza planurile de dezvoltare si investitiile pe care le derulam. Anul trecut, s-au scos la licitatie spatii de servicii pentru benzinarii mobile pe anumite sectiuni de autostrazi, iar MOL a castigat concesiunile pentru 8 spatii unde a amenajat benzinarii", a precizat Kinga Daradics.

Unul dintre produsele principale ale Fresh Corner este cafeaua. Un aparat cu autoservire si ecran tactil permite clientilor care doresc sa isi prepare singuri cafeaua sa aleaga dintre 26 de arome de cafea. Un barista poate prepara 23 de tipuri de cafea pentru drum si 16 tipuri de cafea care pot fi savurate in benzinarie.

MOL este prezent in Romania din 1995 si de atunci s-a dezvoltat in continuu. In cei 20 de ani, investitiile MOL au depasit 200 de milioane de euro. La finalul anului, compania va avea 210-212 statii.

Kinga Daradics

MOL Romania prefera externalizarea flotei de masini

In flota MOL Romania sunt cateva zeci de masini, marca Ford, externalizate catre o firma de leasing operational. "Pentru toate serviciile pe care le avem, in mod regulat, in functie de cat de repede se misca piata respectiva facem licitatii pe baza carora schimbam flotele; procedam astfel pentru toate serviciile externalizate", a mai spus managerul.

Inceputul de an a fost foarte bun pentru companie. In primele 3 luni ale anului, pe partea de carburanti, MOL a inregistrat o crestere a volumelor vandute de la 121 de kilotone la 145 de kilotone, in conditiile in care motorina a crescut cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Unul dintre factorii care au influentat in mod pozitiv aceasta tendinta a fost achizitia a 42 de statii de la Agip.

In prezent, MOL Romania are 250 de angajati si 2.300 de oameni care lucreaza la 206 statii.

Grupul MOL, cu sediul central la Budapesta, Ungaria, are operatiuni in peste 30 de tari si aproximativ 26.000 de angajati la nivel global. MOL controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de aproximativ 2.000 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 12 tari, din care peste 200 in Romania.

Sursa foto: Alex Damian

Vezi galerie foto: Mol Romania (11 poze)

     
Copyright Wall-Street.ro 2016 | Termeni si conditii | Acord de confidentialitate