Teodora Migalovici isi incepe si termina fiecare zi uitandu-se la un documentar, de cele mai multe ori acesta neavand nicio legatura cu zona de comunicare ori creativitate. Insa este metoda prin care se relaxeaza ori isi ia energia pentru un final ori noua zi de lucru.

Dupa ce termina de vizionat documentarul raspunde la foarte multe mesaje, majoritatea pe Facebook pentru ca i se pare ca acest canal de comunicare este mai prietenos. Petrece destul de mult timp in fata laptopului in special in ultimii ani de cand participa ca speaker la conferinte internationale sau lucreaza cu clienti din alte tari pentru care ofera servicii de branding ori creativitate.

Traininguri creative de mii de euro

Astfel, in ultimii ani Migdalovici, ambasadoarea Cannes Lions, cel mai mare festival de creativitate la nivel global, a dezvoltat prin business-urile sale, Me.Achemy si Migdale Amare, doua tipuri de activitati: este prezenta tot mai des ca speaker la diferite conferinte si sustine cursuri de creativitate pentru agentii si clienti din Romania si din strainatate.

Pe zona de branding personal ofera atat servicii din zona relatiilor cu presa, dar isi sfatuieste clientii si despre cum trebuie sa arate, cum sa vorbeasca sau in ce sa investeasca. Iar investitiile se refera atat la nivel de achizitii personale (precum o masina), cat si in ce directie ar trebuie sa mearga businessul.

In ceea ce priveste trainingurile, acest lucru i se pare ca ii vine ca o manusa avand in vedere ca in liceu oferea meditatii la franceza, in facultate era invatatoare, iar in 2005 a pus bazele The Alternative School for Creative Thinking, scoala privata care pregateste tinerii care aspira la o cariera in publicitate.

In general, in Romania un training sustinut de Migdalovici pentru agentii sau clienti costa intre 5.000 si 7.000 de euro, in timp ce in strainatate sumele sunt propuse de clienti.

Cel mai nou proiect al sau se numeste Ladies First si va fi o initiativa de promovare in strainatate a romancelor din domeniul creativitatii, fie ca este vorba de publicitate, design, marketing. Deocamdata au fost alese 15 femei care vor face parte din acest proiect si care vor fi propuse de Migdalovici pentru a face parte din platforma "See IT, Be IT", prin care cei de la Cannes vor sa creasca numarul de femei din domeniul creativitatii. Lansarea "See IT Be IT" vine in contextul in care la nivel global mai putin de 25% dintre posturile creative din agentii sunt ocupate de femei si mai putin de 3% dintre directorii de creatie sunt femei.

"Ladies First este inspirat de o platforma lansata de Cannes Lions in urma cu doi ani denumita See IT Be IT care vrea sa incurajeze echlibrul intre sexe pentru ca industria de advertising este una destul de masculina. In Romania ne propunem sa construim o platforma care sa serveasca drept spatiu de recrutare pentru ca Romania este o piata de export foarte interesanta", spune Teodora Migdalovici.

Emisiuni cu Nicolae Manolescu

Migdalovici si-a inceput cariera in comunicare in anul 1996 in timp ce era studenta la Facultatea de Litere si lucra la Pro TV la emisiunea “Profesiunea mea, cultura”, prezentata de Nicolae Manolescu. In timp ce lucra la postul de televiziune din Pache Protopopescu a fost recomadata pentru un post de redactor la Mediafax, iar in 1997, in urma unei selectii, a si obtinut jobul. Responsabilitatea ei era sa scrie pentru fluxul de stiri dedicat industriei de comunicare, mai exact erau noutati despre televiziuni si companiile de cablu.

“Destul de repede am venit cu ideea de a dezvolta un flux despre publicitate si mi s-a parut oportun sa lansam si o revista. Multa lume nu ne-a dat sanse pentru ca la vremea respectiva erau putine agentii si sufereau toate de <<spionita>>, crederau ca informatia pe care o impartasesc se intoarce impotriva lor. Revista se numea Media&Advertising Club si in trei ani a devenit cel mai dorit instrument de informare despre industria comunicarii. Astfel am ajuns pentru prima data la festivalurile Goldern Drum si Cannes si cand am vazut ca de mult poti invata intr-o saptamana daca ai acces la persoane cunoscute, mi-am dorit sa aduc mai multi romani”, afirma Migdalovici.

In 2000 a inceput sa predea la Facultatea de Comunicare David Ogilvy din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative si si-a dorit tot mai mult sa isi trimita studentii la festivalul de la Cannes.

Oportunitatea de a face acest lucru a venit in 2004 cand a fost recrutata de compania de publishing Ascential Group (fostul EMAP) pentru a deveni ambasador al festivalului in Romania. In decizia britanicilor de a o selecta a contat atat recomandarea unui membru al Clubului Roman de Presa, dar si faptul ca deja era cunoscuta celor de la Cannes.

“Facusem mult lobby pentru studentii romani si eram deja o figura cunoscuta asa ca nu a fost decat un pas de la prima intalnire la oficializarea relatiei”, explica managerul.

Ambasadorul creativitatii

De 11 ani responsabilitatea ei ca ambasador este sa promoveze festivalurile companiei britanice (Cannes Dubai Lynx, Eurobest, Spikes), dar si sa determine agentiile romanesti sa se inscrie la aceste competitii.

In aceasta perioada a sustinut propunerea a noi categorii de concurs pentru Cannes Lions, iar acestea au fost acceptate, cele doua noi categorii fiind cea de relatii publice si cea dedicata studentilor.

"In 1999-2000 cand am deschis cartea in care erau trecute fotografiile juratilor de peste tot din lume ma intrebam de ce romanii nu sunt acolo si mi s-a aprut foarte nedreapta aceasta izolare a Romaniei, Cand am propus categoria dedicata PR-ului, initial oamenii au ras, nu vedeau legatura intre PR si creativitate , faptul ca in PR-ul contemporan lucrurile sunt cu totul altele, ca PR-ul este tot mai apropiat de zona de lobby, de schimbare de mentalitati. Aceste argumente le-am folosit pentru a demonstra ca PR-ul poate sta cu la fel de multa greutate alaturi de toate celelate discipline creativte. Iar cand au aprobat aceasta categorie , le-am zis: <<OK, am venit cu aceasta propunere, acum vreau sa vad un jurat roman>>. Si, chiar daca regula era ca tara prezenta in juriu sa aiba cel putin un Cannes Lion in portofoliu, s-a schimbat regula jocului pentru ca a aparut aceadta categorie”, spune Migdalovici.

Intre timp tot mai multe agentii locale s-au inscris in competitia din Franta, iar din 2011 an de an romanii castiga premii importante la Cannes.

Publicitatea romaneasca trebuie sa se orienteze catre solutii

“Noi avem aceasta vibratie etno combinata cu digital, care este seducatare, convingatoare si relativ atipica. Pentru ca in urma cu 20 de ani aveam doua ore de informatie de tip spalare de creier la televizor, iar acum suntem intre tarile cu cea mai mare viteza de internet din lume. Iar aceasta imbinare de contemporan cu lucruri vechi este ofertanta pentru straini. Este foarte important sa scapam de cliese si ce se intampla la case mai mari, cred ca avem mult mai multe sanse sa ne uitam catre interior decat in afara. Trebuie sa ne concentram pe consumator, pe un raport autentic intre branduri si oamenii de pe strada. Aceste lucruri le-au descoperit cei din vest dupa criza…ca trebuie sa fii cu picioarele pe pamant si orientat catre solutii. Asta trebuie sa facem si noi, Sa abandonam idea <<“Eu lucrez in advertising si sunt destept>> si sa trecem la “<<Lucrez in publicitate, am putere si pot sa fac acest lucru pentru a transforma lumea in mai bine>>”, mai spune ambasadoarea Cannes Lions in Romania.