Alina Sudriu, 33 de ani, a absolvit Facultatea de Administrarea Afacerilor in Limba Engleza si a programului de master - Strategic Marketing din cadrul Academiei de Studii Politice si Administrative. In 2006, imediat dupa terminarea facultatii, a lucrat pentru o companie de produse electronice, job-ul fiind de office asistent. ”Am decis sa nu mai continui atunci cand mi-am dat seama ca nu aveam posibilitatea de a avansa, de a fi creativa, jobul fiind mai degraba unul de rutina”, povesteste Alina Sudriu.

Am gasit nisa, asa cum se intampla de multe ori, in urma unei nevoi pe care am resimtit-o

Dupa cativa ani in domeniul consultantei imobiliare, s-a gandit ca este momentul sa dea o sansa ”impulsului antreprenorial” pe care il avea deja de ceva timp. ”Am ales o nisa unde am simtit ca puteam inova si aduce valoare, oferind produse si servicii superioare celor care existau deja pe piata: dulciurile de lux, realizate la comanda, personalizate pentru evenimente speciale. Am gasit nisa, asa cum se intampla de multe ori, in urma unei nevoi pe care am resimtit-o, din perspectiva de consumator, atunci cand mi-am organizat nunta”, puncteaza antreprenoarea.

Astfel, in noiembrie 2012 aparea pe piata primul atelier couture de cofetarie din Bucuresti, in urma unei investitii initiale de circa 40.000 euro. Banii au fost folositi pentru echiparea laboratorului, chiria, salarii, primul stoc de materie prima si perfectionarea retetelor.

Cum a ales numele afacerii? Cel care a rezonat cel mai bine cu dorinta sa si conceptul business-ului a fost, intamplator, numele fetitei sale, Grace. ”<<Couture Cakes>> dezvaluie mai departe conceptul: asemenea unei creatii haute-couture, dulciurile noastre sunt realizate doar la cererea clientului, din ingrediente de calitate, de la furnizori de top, lucrate de o echipa de maestri cofetari si finisate folosind tehnici artizanale”, explica Alina Sudriu.

La inceputul afacerii a fost implicata in absolut toate aspectele – incerca sa invete secretele care faceau produsul sa iasa perfect, studia modele de ambalaje, facea comenzi la furnizori, prelua comenzi de la clienti, se ocupa de facturare. De la un singur angajat echipa Grace Couture Cakes a ajuns in prezent sa numere 17 oameni.

Investitia initiala a fost recuperata in aproximativ 18 luni, iar primii clienti au fost cunostinte si prieteni, carora Alina le-a trimis mostre din diferite torturi. Acestia au inceput sa plaseze comenzi pentru torturi aniversare, de botez sau cadouri de Craciun.

Citeste si:

In primul an a fost dificila alcatuirea echipei si crearea gamei de produse, dezvoltarea conceptului si a identitatii brandului. Acum, din echipa Grace Couture Cakes fac parte cofetari cu experinta de top, artisti plastici si consultanti, care pot ajuta clientii sa aleaga mixul perfect de dulciuri pentru orice ocazie. De decorare se ocupa un artist plastic – un om cu imaginatie si maini de aur. Nu are pregatire de cofetar si nici nu trebuie sa aiba, pentru ca ea primeste de la cofetar tortul gata imbracat in marzipan, frisca, glazura si lucreaza pe ea, nu intervine niciodata in compozitia tortului. Decoratorul are si un asistent decorator care o ajuta la decorarile mai mici”, spune Alina Sudriu.

50 de comenzi pe saptamana

Aproximativ 35% din incasari vin din evenimente corporate, iar restul din evenimente private (nunti, botezuri, aniversari). Cea mai aglomerata perioada din an este mai-septembrie pentru nunti si botezuri, iar pentru evenimente corporate sunt lunile decembrie-februarie. In intervalul mentionat, laboratorul Grace Couture Cakes primeste aproximativ 50 de comenzi pe saptamana.

Cel mai scump tort

De exemplu, anul trecut echipa Grace Couture Cakes a realizat circa 300 de torturi de nunta. ”Cel mai mare tort pe care l-am realizat a fost pentru o nunta cu peste 400 de persoane si a avut in jur de 75-80 kilograme si 7 etaje. Pretul este la kilogram si se ajusteaza in functie de compozitie. Pretul creste pentru ca si ingredientele sunt mai scumpe. La fel, pretul este dat si de decor si complexitatea lui. Pana acum, cel mai scump tort a costat 3.500 de euro plus TVA”, declara Sudriu.

Cifra de afaceri pentru anul trecut a fost de circa 390.000 de euro , iar pentru 2016 Grace Couture Cakes tinteste vanzari de 500.000 de euro.

”Ne dorim ca ritmul de crestere din ultimii 2 ani sa se mentina si cel mai importam speram la o piata stabila. Imi doresc sa incheiem anul cu o echipa completa, cu o gama de produse noi. Laboratorul din Bucuresti livreaza deja dulciuri couture pentru evenimente in intreaga tara, iar peste 2-3 ani luam in calcul extinderea Grace Couture Cakes si in afara tarii. De asemenea, pregatesc planul pentru un business cu componenta de retail, spre finalul anului”, conchide Alina Sudriu.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.