Astfel, potrivit reprezentantilor BestJobs.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare din tara, 250.000 de candidati la joburile de pe aceasta platforma aplica lunar de pe mobil la anunturile de angajare. Acest lucru inseamna in momentul de fata o crestere de peste 300% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cei mai mult candidati aplica lunea.

"Cei mai mult candidati aplica lunea, iar in medie sunt 60.000 de aplicanti pe saptamana. Majoritatea aplica de luni pana joi, lunea inregistrandu-se si 12.000 de aplicari la joburi prin intermediul platformelor mobile. Sambata si duminica numarul aplicantilor scade chiar si pana la un minim de 4.000 de candidati pe zi", potrivit raspunsurilor oferite de Andreea Mihaescu, specialist comunicare la BestJobs.ro.

Site-ul de recrutare a lansat aplicatia mobila in 2012. De atunci, numarul aplicantilor prin mobil este tot mai mare. „Avand in vedere rata de penetrare a internetului in Romania, care atinsese anul trecut 53% la nivel national si 63% la nivel urban, si accesibilitatea telefoanelor mobile cu conextiune la internet, din ce in ce mai multi romani prefera sa aplice la joburi de pe mobil. Prin urmare, ne asteptam ca si in intervalul urmator numarul aplicantilor si al utilizatorilor aplicatiilor mobile sa urce cel putin la fel de puternic ca si pana acum, avand in vedere ca rata anuala a depasit 300%", ne-a spus reprezentanta BestJobs.ro.

Angajatorii romani sunt tot mai deschisi fata de inovatia in recrutare, sustine Eugenia Dabu, manager de recrutare la compania de profil Lugera. "Designul aplicatiilor mobile este user friendly, incurajand astfel relatia dintre candidat si viitorul angajator. De asemenea, acest trend se adapteaza perfect cu tendintele consumatorilor de internet, care folosesc tot mai mult telefonul mobil sau tabletele versus metodele traditionale", spune specialistul Lugera.

Generatia Y se indeparteaza tot mai mult de computere

In acelasi timp, Corina Anghel, de la compania de recrutare APT Group, sustine ca angajatorii romani nu fac recrutari din device-uri mobile, ci doar site-urile de recrutare folosesc aceasta metoda. "In lipsa unor repere cifrice, pot doar sa anticipez (prin extensie) o crestere a ratei de utilizare a mobilelor in comunicarea candidatilor cu angajatorii, cu precadere legata de generatia Y, care se indeparteaza vizibil de computere, in favoarea device-urilor mobile care, pentru ei, au devenit practic niste mini-calculatoare", explica reprezentantul APT Group.

In prezent, angajatorii folosesc aplicatiile mobile de recrutare ca un factor de diferentiere, completeaza Eugenia Dabu, Lugera. "Pentru urmatoarea perioada, cel mai probabil candidatii vor folosi un mix de metode in aplicarea pentru un job, testand astfel si noile abordari ale angajatorilor. Astfel, combinatia dintre curiozitate si accesul facil prin smartphone va determina o crestere accelerata a acestui trend", spune managerul de recrutare. Dabu ne asigura astfel ca treptat acest tip de recrutare devine o practica cotidiana.

Sursa foto: Device mobil/Shutterstock.com