Economia romaneasca a inregistrat, in prima jumatate a acestui an, o crestere de 5,2% in termeni reali fata de perioada echivalenta din 2015. Acest avans reprezinta, dupa cresterea exporturilor, principalul motor al cresterii pietei de birouri in acest an.

”Am mai spus-o in trecut, Bucurestiul va fi capitala europeana cu cea mai mare crestere anul acesta. Romania a fost evaluata cu cea mai importanta crestere a PIB-ului din Europa, si este normal ca diverse ramuri sa sustina aceste cifre”, a spus Florescu, scrie News.ro.

Omul de afaceri a subliniat ca mutarea unor afaceri intregi sau ramuri economice din Turcia in Romania in ultimul an a contribuit din plin la reluarea investitiilor si la avansul pietei. Investitorii sunt tot mai ingrijorati de situatia din Turcia, unde presedintele Recep Erdogan a instituit starea de urgenta in 20 iulie si a demarat epurari la scara mare impotriva tuturor opozantilor regimului sau, dupa tentativa de puci din noaptea de 15-16 iulie.Capitala ramane, in continuare, orasul in care se fac cele mai multe investitii inclusiv in zona mobilierului de birou.

Investitia pe metru patrat pe care o face o firma din Bucuresti este mult mai mare decat cea pe care sunt dispusi sa o faca clientii din alte orase ale Romaniei, sustine omul de afaceri. Investitiile pornesc, de regula, de la 100 euro pe metrul patrat si pot ajunge la 1.000 euro. ”Sa spunem doar ca in Bucuresti va fi mai mereu mai mult de 100 euro pe un metru patrat, iar in tara niciodata nu va fi 1.000 euro pe metru patrat. Cam acesta ar fi definitia corecta. Se intampla uneori ca aceeasi companie, care are si filiale in tara, sa investeasca mai mult in birourile din Bucuresti”, a afirmat Florescu.

Citeste si:

Costurile scazute si personalul calificat au contribuit la dezvoltarea pietei mobilei de birou din Romania. ”Particularitatile pietei romanesti, fata de cele din regiune, ar fi doi vectori de luat in seama. In primul rand ca vorbim de una dintre pietele cu cele mai mici costuri de productie din regiune. Probabil sunt si tari, cum este Bulgaria, care are costuri de productie la fel de mici sau mai mici. In al doilea rand noi avem si personal foarte specializat pentru cateva ramuri. Nu in toate ramurile excelam, dar in IT, automotive, mobila, aici suntem, fara indoiala, foarte buni”, a mai spus omul de afaceri.

Kinnarps Romania estimeaza afaceri de 3 milioane de euro in acest an, cu 36% peste nivelul de anul trecut. Pentru 2017, cresterea este estimata la 20%, in contextul in care vor fi firme noi care vor dori sa intre pe piata din Romania, pentru ca aceasta va ramane in continuare o piata foarte atractiva in cadrul Uniunii Europene, considera compania. Kinnarps se asteapta la imbunatatirea conditiilor de munca oferite angajatilor romani din sector, in conditiile in care competitia pentru personal calificat a devenit tot mai dura.