Anuntul a venit in urma unei intalniri la sediul central din Stockholm intre oficialii companiei si grupurile de lobby, reprezentantii H&M declarand ca au in plan cresterea salariilor pentru angajatii din productie din tari precum Bangladesh, unde salariul minim se situeaza sub 50 de euro pe luna.

H&M a facut primii pasi in aceasta directie in luna noiembrie cand a precizat intr-o declaratie ca “toti angajatii din domeniul textilelor ar trebui sa poata sa traiasca din salariile lor”, insa au subliniat ca progresul in acest sens este prea lent in unele tari, in care multi salariati traiesc inca in saracie.

Compania si-a propus sa creasca salariile a circa 850.000 de angajati din productie pana in 2018.

In Romania peste 20 de fabrici lucreaza pentru retailerul suedez. Salariile in industria textilelor sunt printre cele mai scazute pe plan loca, fiind cuprinse intre 700 si 1.000 de lei net.

Citeste si:

H&M incheie anul acesta cu un numar de 30 de magazine si 700 de angajati, cu 100 mai multi fata de 2012. Compania a avut anul trecut cu o cifra de afaceri de 71,4 mil. euro, aproape dublu fata de 2011, dupa ce a deschis opt magazine.

H & M Hennes & Mauritz a fost fondata in Suedia in 1947. Pe langa H&M, grupul include marcile COS, Monki, Weekday si Cheap Monday, & Other Stories, precum si H&M Home.

Grupul H&M are peste 3.000 de magazine in 52 de piete, inclusiv pietele de franciza. La nivel mondial, vanzarile H&M au crescut cu 4,2% in primele noua luni ale anului fiscal, de la 88,3 miliarde coroane la 92 miliarde coroane (10,6 miliarde euro). Numarul de angajati a ajuns la 104.000.