Adrian Dumitrescu va participa, in calitate de speaker, la a patra editie a conferintei retailArena - Go (g)Local, unde va discuta despre oportunitatile care mai exista pe piata de retail din Romania.

Compania QAZ Fashion Retail, care aduce sub franciza brandul Lanidor in Romania, a fost infiintata in urma cu un an si reprezinta primul business pe care Adrian Dumitrescu si Catalin Gherasim il detin in retailul de fashion. Cei doi antreprenori vin din industrii total diferite – Adrian Dumitrescu a lucrat mai bine de un deceniu pentru producatorul de ciment HeidelbergCement, iar Catalin Gherasim are experienta in zona de call center si aeronautica.

Astfel, absolvent al Facultatii de Management din cadrul ASE si al mai multor programe de specialitate in contabilitate si management, Adrian Dumitrescu a lucrat timp de 13 ani pentru grupul HeidelbergCement. Ultima pozitie detinuta timp de cinci ani a fost de head of accounting. Apoi, a urmat antreprenoriatul, infiintandu-si propria firma de consultanta si audit pe care o detine si astazi.

Intalnirea cu Lanidor a avut loc in urma cu un an. Adrian Dumitrescu isi propusese initial sa aduca un brand de fashion din Polonia, insa negocierile nu s-au concretizat si s-a orientat astfel catre un nume care sa corespunda “cerintelor si bugetului nostru”. Contractul de franciza a fost semnat la trei luni de la prima intalnire cu reprezentantii Lanidor si dupa doua vizite in Portugalia.

“Am analizat piata de retail cativa ani, am vrut sa fim mai atenti la ce se intampla in zona de fashion incercand sa gasim o solutie pentru a dezvolta afacerea familiei. Este dificil sa fii antreprenor in Romania. Am avut multe probleme si cu deschiderea. Lipsa finantarii este evidenta. Insa daca chiar iti doresti sa faci ceva pana la urma reusesti”, a spus pentru wall-street.ro Adrian Dumitrescu.

Investitia in primul magazin se ridica la aproximativ 200.000 euro, urmand sa fie recuperata in termen mediu. Investitia este sustinuta in procent de peste 50% printr-un credit bancar.

A fost greu sa obtinem finantare din partea bancilor. Iti cer garantii nemasurate. Nu se acorda credite pentru antreprenori decat foarte greu. Chiar am fost si eu surprins ca am obtinut o finantare atat de mare”, explica Dumitrescu.

Gasirea personalului pentru magazinul din centrul comercial ParkLake a fost o alta piatra de incercare.

“A fost un moment dificil. Fiind un brand nou pe piata, lumea nu ne cunoastea, multe CV-uri au fost trimise la nimereala. Cei cu care am discutat la telefon au fost o dezamagire, nu au mai aparut la interviu. Am primit in jur de 100 de CV-uri si au ramas 4 angajati pentru acest magazine”, spune antreprenorul.

Citeste si:

Magazinul de 125 mp din ParkLake este estimate sa aduca vanzari de circa 300.000 euro in primul an de functionare.

Vrem sa deschidem doua magazine pe an. Pentru acest an ramanem la un singur magazin. Suntem in discutii avansate si cu alte centre comerciale pentru anul viitor”, a mai spus Adrian Dumitrescu.

Brandul Lanidor se pozitioneaza pe segmentul medium-high, acolo unde competitia nu este “atat de mare” precum in zona “submediu”. Pe aceasta piata Lanidor intra in competitie directa cu Massimo Dutti, brand detinut de gigantul spaniol Inditex.

“Incercam sa ne pozitionam fata de Massimo Dutti prin alta abordare, prin atentia fata de client, prin produsele noastre care sunt poate putin mai stralucitoare”, considera Dumitrescu.

Produsele Lanidor sunt realizate in Portugalia, China, India. Povestea brandului a inceput in 1966, in Portugalia, odata cu decizia proprietarului fabricii care producea fire pentru tricotaje, de a deschide un magazin de prezentare pentru a-si vinde produsele mai usor. Incepand cu anii ‘80, lantul de magazine Lanidor a inceput sa intre pe segmentul de imbracaminte pentru femei “ready-to-wear”. La inceputul anilor ‘90, si cu actuala generatie a familiei Xavier, Lanidor a devenit o retea de magazine, incepand totodata si achizitia altor branduri in paralel cu strategia de extindere si pe alte piete.

Grupul mai detine brandurile Globe (brand de lux lansat in Spania si achizitionat ulterior de compania portugheza), Quebramar (linie de haine destinata initial barbatilor, actualmente avand si o linie pentru femei), Casa Batalha (brand de accesorii, cel mai vechi din Portugalia, datand din 1635) si Companhia do Campo (brand home décor).

In prezent, brandul Lanidor detine sapte concepte: LA Woman (brandul care va fi prezent si in Romania, pentru inceput), LA Kids & Junior (linie de haine pentru copii cu varsta intre trei luni si 12 ani), LA Accessories, LA Caffe (un lant de cafenele si restaurant), LA Outlet, LA Shop Online (brand disponibil pentru comenzi inclusiv in Romania si LA Eyewear).

La nivel international, Lanidor pastreaza Spania ca piata prioritara, vizand in prima parte a anului 2017 intrarea pe piete precum Dubai si Arabia Saudita. Printre cele mai importante piete de desfacere se numara Liban, Qatar, Ecuador.