Cu un solid background antreprenorial, actualul ministru pentru IMM-uri si Turism a lansat mai multe companii printre care adVice Group Media sau adVice innovation. Din pozitia de ministru, Florin Jianu crede in conceptul de “ministru antreprenor”. “Fiecare ministru trebuie sa fie cel care seteaza obiective, fie ca e vorba de mediul de afaceri, turism sau educatie. Imi doresc ca mediul public sa devina din ce in ce mai antreprenorial din punct de vedere al performantei si responsabilizarii oamenilor. Cred ca tine de un anumit tip de abordare, de a raspunde nevoilor pietei, de a seta obiective clare si de a avea un plan de actiuni pe care il urmareste”, sustine Florin Jianu.

In acest sens, Jianu apreciaza modele publice precum cel american sau chilian, datorita simplitatii abordate in privinta antreprenoriatului. “Small Business Administration este modelul abordat si de ministerul pe care il conduc. (…) Cand am venit in minister primul lucru ar fi fost sa ma ingrop in foarte multe documente. Tocmai pentru a nu fi atent la lucrurile esentiale. Spre exemplu, stiu ca presedintele american Bush cerea rapoarte de o jumatate de pagina. Am incercat sa fac la fel. Ministrul trebuie sa fie antreprenorul de care ministerul respectiv are nevoie”, completeaza Jianu.