Emisiunea WALL-STREET 360, difuzata la ora 12:30, de luni pana vineri, analizeaza o anumita industrie pe parcursul unei saptamani. Saptamana 29 septembrie - 3 octombrie, realizata in parteneriat cu FanCourier, este dedicata comertului electronic.

“Smartphone-ul nu este o amenintare pentru piata foto. Din contra, este o binecuvantare pentru ca faciliteaza accesul utilizatorilor la fotografie. Generatia actuala, care va face trecere de la pozat la fotografiat, va face pasul mai departe catre camerele foto profesionale”, a declarat Marian Alecsiu, CEO-ul F64.ro, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360.

Potrivit acestuia, piata foto sufera, dar da usoare semne de revenire. “Din fericire, nu mai suntem cuprinsi de pesimismul de la inceputul anului. Scaderile din ianuarie – februarie au fost o surpriza pentru noi. Piata inca sufera dupa primele trei trimestre. Daca discutam despre digital imaging, lucrurile stau diferit”, a declarat seful F64.

El sustine ca, in ciuda inceputului de an dificil, este multumit ca a reusit sa recupereze handicapul din acel interval. “Piata traditionala se schimba. Produsele pe care le vindeam acum 20 – 25 de ani s-au schimbat. Tehnologiile evolueaza. Mizam pe o revenire in T4, vanzarile urmand sa fie impulsionate de Black Friday si de Sarbatori, momente cand cresc cererea de camere foto si echipamente video”.

F64 Studio organizeaza Black Friday pe 21 noiembrie

F64 va organiza editia din acest an a Black Friday pe data de 21 noiembrie. “Anul acesta vom organiza Black Friday pe data de 21 noiembrie, in aceeasi zi cu eMAG. Pentru editia din acest an a BF am inceput pregatirile cu mult timp in urma, motiv pentru care si estimam vanzari mai mari decat anul trecut”.

Intrebat despre avantajele si dezavantajele unui astfel de eveniment in comertul electronic din Romania, Marian Alecsiu a subliniat ca acesta este un program dedicat exclusiv reducerilor de pret, ceea ce este intr-un fel dificil, mai ales pentru un magazin online specializat cum este si cazul F64. “Nu exista nimic perfect pe lume. Un dezavantaj observat este ca oamenii cumpara sub impulsul pretului si nu sub impulsul analizei si consultantei. Black Friday este un eveniment de retail in care oamenii pun accent pe pret, insa noi cautam sa oferim produsele cautate la preturi mici si cu un plus de consultanta. Din pacate, cu ocazia Black Friday, nu mai putem oferi serviciile de consultanta, dar vom incerca sa optimizam acest lucru exclusiv in online”, a mai spus Marian Alesciu.

Afacerile F64 ar urma sa depaseasca pragul de 20 mil. euro in 2014

Asteptarile privind Black Friday si vanzarile din perioada Sarbatorilor de Craciun ar urma sa pastreze in grafic planurile de business ale retailerului, companie care si-a propus la inceputul acestui an o crestere de 10% a afacerilor. “Ne-am propus sa atingem cresterea de 10% planificata la inceputul acestui an. Vom recupera in T4. Suntem in grafic daca excludem acele prime doua luni care pentru toata piata au fost destabilizatoare. Ne putem sperante mari in T4 care este o perioada foarte buna”.

Reprezentantul F64 arata incet-incet compania pe care a dezvoltat-o in ultimii ani a devenit un business IT oriented. “Sunt multe beneficii, dar suntem inca la inceput. Vedem trendul omni-channel. Este un trend in intreaga piata. Online-ul este doar o alta metoda de a face legatura cu clientul. In momentul de fata, vanzarile online reprezinta peste 50% din comertul din magazinul nostru, iar asteptarile sunt ca ponderea sa urce la 60% pana la finalul anului”.

Marian Alecsiu, F64: Vrem ca anul acesta sa introducem plata prin bitcoin

F64 Studio introduce pana la finalul acestui an posibilitatea platii prin bitcoin, unul dintre primele magazine online care vor introduce aceasta modalitate pe piata.

“Vrem sa implementam plata prin bitcoin pana la finalul anului. Suntem deja in discutii si estimam ca pana inainte de sarbatori vom reusi sa punem sistemul de plata in functiune. Bitcoin este o inovatie in domeniul platilor online, insa nu stiu cat de mult se potriveste pe modelul nostru de business, dar noi vom incerca”.

Intrebat despre platile cu cardul in magazinul F64, Marian Alecsiu a subliniat faptul ca romanii inca prefera plata cash in detrimentul celei online sau cu cardul. “Inca suntem departe de o piata civilizata. In cazul nostru plata cu cardul – atat online cat si offline - se ridica la cel mult 20%. Ne-am bucura sa vedem o imbunatatire,nu am insa mari sperante. Depinde cum va accepta clientul. Tocmai de aceea noi am incercat sa impulsionam vanzarea inca din urma cu doi ani, cand am implementat posibilitatea platii in rate”.