„O multinationala iti spune: <<Vreau un film cu cowboy, de dragoste>>, in timp ce o companie locala solicita: <<As vrea sa facem un fel de film>>. Distinctia majora este ca o multinationala este mai degraba o companie de marketing, in timp ce o companie locala nu are astfel de cunostinte. Antreprenorii pun accentul pe dezvoltarea produsului sau a serviciului”, spune Sorin Tranca.

Bojan Spasic: Inovatia care iese din tipare poate sa fie foarte scumpa sau super ieftina

El afirma ca in procesul de creatie nu este buna o foarte mare libertate, ci mai degraba una limitativa, care sa ii ghideze pe cei care realizeaza campania de comunicare.„Cred ca in evaluare este mai buna libertatea. Nu cea in care spui <<Hai, fa tu ce vrei>>. Curajul costa foarte mult, iar riscurile sunt destul de mari>>”, explica managerul Friends TBWA.

Pe de alta parte, Bojan Spasic, senior art director in cadrul Friends TBWA, afirma ca inovatia care iese din tipare, cea „disruptiva”, poate inseamna costuri mari, sau, dimpotriva, foarte mici.„Disruptiv inseamna sa stii tot ce se inventeaza si sa aplici pentru clientul tau. Nu cred ca este neaparat ceva scump, poate fi foarte scump sau super ieftin”, afirma Bojan Spasic.

Friends Advertising, o agentie de creatie fondata in 2003 de catre Sorin Tranca si Bojan Spasic, a fuzionat anul trecut cu TBWA Bucharest, parte a TBWA Worlwide, una dintre cele mai mari retele de publicitate la nivel mondial, din aceasta rezultand compania Friends TBWA.

Dublarea afacerii in urma fuziunii

Noua companie are in prezent 50 de angajati care lucreaza pentru clienti precum Adidas, BMW, Michelin, McDonalds, Vichy, iCenter, Henkel, Rigips, Heineken, Azaria Food, Food Amore, Fundatia Carpathia, Philip Morris, Agricover, Brentagg si Adecco.

Anul trecut, Friends Advertising a avut afaceri de aproximativ 2 milioane de euro si un profit operational (EBITDA) de 100.000 de euro. De asemenea, in primul trimestru al anului, noua companie Friends TBWA a avut afaceri de 3,8 milioane de lei, de peste patru ori mai mari fata de T1 2014.

“In 2015 estimam o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, adica sa crestem de doua ori fata de 2014”, afirma Sorin Tranca.