Bogdan Enoiu nu a precizat care a fost cifra de afaceri a intregului grup anul trecut. Cele mai recente date publice despre afacerile McCann Erickson Romania sunt din 2013, cand grupul avut un business de 37,6 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Cel mai important aport il are BV McCann Erickson, agentia care reuneste businessul de media si creatie al grupului, afacerile acestei companii find de 30,3 milioane de euro in 2013. Din acelasi grup, mai fac parte agentiile McCann PR (relatii publice), Momentum (organizare de evenimente) si MRM Worldwide (digital)

Bogdan Enoiu: Vrem sa tinem steagul sus din punct de vedere al creativitatii

In ultimii ani, grupul McCann Erickson a inregistrat cele mai mari cresteri datorita proiectelor din digital.

“In fiecare an incercam sa crestem si sa ne consolidam pozitia in Romania si in Europa. In general, ambitiile noastre sunt regionale din punct de vedere al creativitatii, sa tinem steagul sus. Probabil ca anul acesta vom avea o crestere tot de 3-5%, dar important este sa mentinem nivelul calitatii muncii. In fiecare an castigam intre doi si patru clienti pe media si creatie, dar ne masuram succesul in durata relatiei. De la inceputul anului am castigat in Romania un client din zona financiara si unul din farma (n.red.: Polisano). Iar, in exterior am castigat un cont din domeniul bauturilor (n. red.: berea Weifert din Serbia) si mai vrem unul”.

Printre clientii grupului se numara The Coca-Cola Company, Nestlé, Vodafone, L’Oréal, MasterCard Europe, Heineken, Kandia Dulce, Dedeman, KFC Romania si Mega Image.

“Speram sa se simta si in businessul nostru cresterea economica de 4% din primul trimestru. Deocamdata suntem la cateva sute de milioane de euro departare fata de anul 2008. Ca nivel al pietei, suntem undeva in anul 2003, deci a fost o scadere dramatica. Daca in alte sectoare s-a ajuns deja la borna 2008, noi suntem extrem de departe de borna asta. Parca se simte putin o doza optimism in concordanta cu cresterea economica si speram ca se va simti si in bugetele clientilor”, explica Bogdan Enoiu.

Pe televiziune, vrei nu vrei, ajungi tot la desene animate

El adauga ca principalele trenduri in industria de comunicare vor fi eficienta, digitalizarea si comunicare integrata.

„Este greu sa comunici doar pe un canal sau doua. Totul trebuie sa fie rotund. Nu scapam de TV, desi consumul scade. Dar televiziunea trebuie sa se schimbe, iar modul in care consumam TV se va modifica in urmatorii 2-3 ani. Cand esti tanar, consumi mult digital, dar, odata ce iti intemeiezi o familie, ajungi, vrei nu vrei, tot la desene animate. Insa, ecranul se schimba si mergem catre ecrane tot mai mici. Ma astept la o schimbare pe televiziune in urmatorii ani. De asemenea, telefonul cred ca are sanse sa fie intre primele doua ecrane”, afirma fondatorul si presedintele McCann Erickson Romania.

Industria de comunicare trebuie sa creasca cu 5% ani de zile, fara "bule"

Managerul spera ca industria de comunicare va creste anul acesta cu 4-5%, in concordanta cu avansul economiei.

„Este o crestere de care trebuie sa ne tinem ani de zile. Asa trebuie sa crestem, fara bule de orice fel. Principalii perturbatori in ultimii ani au fost ordonanta (n.red.: ordonanta care a interzis intermediarii in achizitia de publicitate pe TV) care ne-a creat multe perturbari in modul de a face business si criza, pe care trebuie sa o depasim. Sa speram ca se va simti in bine ca nu este an electoral, pentru ca in afara bugetelor care se cheltuie mai mult sau mai putin transparent, un an care nu este electoral este unul mai relaxat. Ar trebui sa se vada si in comunicare”, spune Bogdan Enoiu.