La propunerea lui Valentin Petrof am hotarat sa ne intalnim la pranz in jurul orei 13.30, la restaurantul La Brasserie de pe malul lacului Herastrau din Capitala.

Punctual, la costum si zambitor, Valentin Petrof ajunge la masa unde il astept. Recunoaste ca nu a mai fost in acest restaurant, insa l-a ales pentru ca stie ca este un loc mai putin formal.

De indata ce ne asezam la masa, tine sa imi spuna, poate si ca un compliment, ca se intreaba deseori cum reusesc jurnalistii sa extraga lucrurile interesante dintr-un interviu lung.

Imi ridica mingea la fileu, asa ca il intreb cum citeste presa economica. "De nevoie si de placere ma uit pe multe site-uri de business. A crescut numarul surselor de informatii si ma uit in mult mai multe locuri. Caut diversitatea in presa, nu vreau sa citesc numai despre bani. Citesc stiri de business care au tangenta cu domeniul HR. De asemenea, lecturez articole despre sanatate, sunt curios sa aflu daca apar lucruri noi, in special in ziare din afara, insa de multe ori citesc doar titlurile. Daca titlul imi atrage atentia deschid articolul, altfel nu", a explicat Valentin Petrof. Spune ca citeste in special de pe tableta seara. "Tableta este un mare avantaj, insa daca nu esti atent te acapareaza".

"In primii ani de facultate am dat majoritatea examenelor in sesiunea de restante"

Seful Manpower a urmat Facultatea de Drept, fiind tentat inca din adolescenta de relatiile internationale. "M-am dus la Drept pentru ca m-a atras mereu ideea de a intra in diplomatie. Am pus insa facultatea pe locul doi, in urma jobului, pentru ca deja lucram, insa m-am asigurat ca o termin", isi aminteste Petrof.

Primul loc de munca l-a avut imediat dupa absolvirea liceului in domeniul imobiliar, unde a lucrat un an si jumatate. Castiga cateva sute de dolari, peste media acelor vremuri. "Am inceput sa lucrez la o saptamana dupa ce am terminat liceul, fiind atras de un prieten, care era antreprenor, iar in 1994 si-a deschis o mica agentie imobiliara. Il cheama Dan Fetcu si ii sunt recunoscator pentru ca mi-a dat sansa sa incep atat de devreme si sa invat multe lucruri. Plecam dimineata foarte devreme si ajungeam acasa dupa 9 seara, insa nu eram obosit, pentru ca imi placea. Eram cativa prieteni intr-un birou mic, cu doua calculatoare si un telefon fix, insa cand am inceput sa intalnesc clientii mi-am dat seama ca acolo nu trebuie sa ma joc. Iar asta m-a ajutat sa invat ce inseamna contactul cu clientii, precum si advertising-ul, in mica masura", spune Petrof . Glumeste si adauga ca si-a dat seama peste ani ca nu a avut "sclipirea" sa anticipeze potentialul din real-estate.

Primul loc de munca i-a influentat viata de student, astfel incat s-a ales cu o serie de restante. "Faptul ca eram tot timpul pe teren mi-a afectat prezenta la facultate, motiv pentru care in primii doi ani majoritatea examenelor le-am dat in restante".

De la imobiliare la resurse umane

Cariera sefului ManpowerGroup este variata: dupa domeniul imobiliar s-a angajat in retailul fashion si in 1997 in telecom la operatorul Connex. "Am avut noroc sa ma placa cineva de acolo si sa ma cheme la interviu. Am avut doua alternative: una in departamentul de vanzari indirecte si una in departamentul de customer service. Nu stiam nimic despre telecomunicatii, nici ce pot insemna cele doua departamente in viitor. Imi dau seama ca a fost o decizie cruciala, am ales zona de vanzari si eram cel mai tanar din echipa. Compania platea bine la acea vreme, pachetul l-am considerat mereu unul bun si am fost multumit mereu", spune Petrof.

Desi multinationala ii oferea confort financiar, Valentin Petrof a ales in 2003 sa mearga la Motoractive Leasing, o companie mica la acea vreme cu doar 18 angajati. Dupa mai multi in industria financiara, a acceptat in mai 2011 oferta de a conduce compania de resurse umane ManpowerGroup Romania. "Orice hotarare de schimbare a jobului nu este usoara, iar eu am luat destul de greu deciziile profesionale, fiind vorba mereu de domenii diferite. Peste tot unde am lucrat am simtit o inclinatie catre partea umana si am incercat sa fiu de ajutor oamenilor. Am ales sa lucrez in domeniul resurselor umane pentru ca este o zona in care schimbarea exista, fata de alte industrii in care inovatia apare mai greu", a afirmat Petrof.

Interes pentru alimentatia sanatoasa la nivel inalt

Si pentru ca vorbim despre schimbari, Valentin Petrof aduce in discutie si schimbarile pe care si-ar dori sa le aduca in ceea ce priveste alimentatia tinerilor. "Mi-am dat seama de importanta alimentatiei foarte tarziu, pe la 30 de ani. Anterior, mancam fast-food destul de rar, insa mancam dezordonat, adica tarziu. Am aflat in timp cat de importanta este alimentatia, iar recent am trimis o propunere catre Guvern, de a introduce ca materie obligatorie in invatamant lectii de nutritie. (...) Imi este din ce in ce mai dificil sa aleg ce sa mananc si ce sa dau copilului meu", a mentionat Valentin Petrof.

Este convins ca impactul alimentatiei este mare asupra dezvoltarii tinerilor si crede ca in 10-15 ani de zile acestia ar putea sa faca mai multe in viata daca ar avea o alimentatie sanatoasa.


L-am intrebat pe managerul care conduce un business de mai multe zeci de milioane de euro cum isi petrece timpul liber.

Citeste si:

"Am noroc sa am la dispozitie cel putin o ora si jumatate pe zi alaturi de fiica mea, iar in weekend-uri imi place sa fiu cu prietenii si atunci cand pot sa calatoresc", spune Valentin Petrof.

El adauga ca in calatorii il fascineaza in special oamenii din locurile in care nu a mai fost. "Nu am vizitat foarte multe locuri, insa cel mai mult imi prefer diversitatea. Mi-a placut foarte mult in Mexic, in Bruxelles si la Roma".

Compania de recrutare ManpowerGroup Romania a inregistrat anul trecut afaceri de peste 37 milioane de euro, in crestere cu 45%. Firma detine in prezent 14 birouri in 9 orase din Romania si un portofoliu de peste 800 de clienti. Incepand din 2003, ManpowerGroup Romania a plasat peste 24.000 de candidati in companiile partenere.

Nota de plata:

Rigatoni - 34 lei

Piept de pui - 40 lei

Piure de cartofi - 12 lei

Limonada X 2 - 26 lei

Apa plata - 11 lei

Espresso - 10 lei

Fotografiile au fost realizate de Mircea Dragos (fotografii-profesionale.ro)

@Wall-Street Lunch este un feature editorial deja traditional: interviuri inedite acordate jurnalistilor nostri de catre cei mai reprezentativi oameni din businessul romanesc, intr-un cadru informal si relaxat.