Inovații bancare: Pre-aprobarea financiară a unui credit ipotecar 100% online

Sursǎ foto: Wall-Street.ro

Inovații bancare: Pre-aprobarea financiară a unui credit ipotecar 100% online

Cuprins Articol:

În luna mai 2022, ING lansa în premieră un serviciu care permitea clienților să obțină pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar. Importanța implementării acestui nou proces este cu atât mai mare dacă ținem cont de faptul că reprezintă practic primul pas înainte de digitalizarea completă a creditului ipotecar, pe care reprezentanții ING o anticipează în perioada următoare.

Pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar se poate obține în mai puțin de 5 minute, 100% online, direct din aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank. În acest fel, orice persoană poate afla aproape instant suma maximă pe care o poate împrumuta cu veniturile proprii, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la o unitate bancară.

Aplicația permite ulterior, în orice locație ING, orice modificare se dorește a fi făcută. De exemplu se poate aduce un co-plătitor pentru creșterea sumei, sau clientul oferă datele imobilului găsit confirmandu-se astfel daca vă primi un extradiscount ECO la dobândă).

70% dintre clienți cred că aflarea sumei la care se încadrează pentru a-și achiziționa o casă este unul dintre cele mai importante momente atunci când contractează un credit ipotecar. Acum ei vor putea să afle care este contribuția lor în investiția ce urmează să o facă, care este oferta exactă (dobânda, taxe comisioane) și vor putea alege mai rapid locuința pe care și-o pot permite. Similar, agenții imobiliari, consideră clientul care are o pre-aprobare financiară deja calificat și sunt mult mai deschiși negocierilor.

70% dintre clienți cred că aflarea sumei la care se încadrează pentru a-și achiziționa o casă este unul dintre cele mai importante momente atunci când contractează un credit ipotecar. Acum ei vor putea să afle care este contribuția lor în investiția ce urmează să o facă, care este oferta exactă (dobânda, taxe comisioane) și vor putea alege mai rapid locuința pe care și-o pot permite. Similar, agenții imobiliari consideră clientul deja calificat dacă acesta are o pre-aprobare financiară și sunt mult mai deschiși negocierilor.

Roxana Cristea, Head of Retail Lending & Insurances Tribe ING Bank Romania

În prezent, de acest serviciu pot beneficia atât clienții existenți ING cât și cei noi, doar prin simpla descărcare pe telefon a aplicației gratuite de internet banking, Home’Bank.

Principalul beneficiu pe care noua inovație a adus-o în piață este reprezentat de eliminarea drumului la o unitate bancară și, implicit, reducerea timpului necesar pentru a afla care este suma ce poate fi împrumutată în vederea achiziției unei locuințe.

”Clienții nu mai au nevoie de niciun document document pentru a obține pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar. Ei trebuie să aibă doar de acordul de verificare a veniturilor în baza de date ANAF sau a datelor despre client din Biroul de Credit. Cu cele două acorduri un client poate afla exact care este suma pe care o poate obține”, explică Roxana Cristea, Head of Retail Lending & Insurances Tribe ING Bank Romania.

Un alt avantaj constă în faptul că un client poate obține astfel o ofertă fermă din partea băncii pe care o rezervă timp de 45 de zile. ”Practic, dacă ai văzut o ofertă bună de credit, dar nu te-ai hotărât la casă, îți poți rezerva fără niciun cost această ofertă timp de 45 de zile în care îți poți căuta noua locuință”, adaugă Roxana Cristea.

Conform unui studiu intern al ING, așteptarile clienților, indiferent daca au mai trecut prin experienta de a lua un credit ipotecar sau nu, sunt ca procesul de aprobare financiară să adreseze în proporție de 70-80% pașii de obținere ai unui credit ipotecar.

Pre-aprobarea financiară pentru ING Ipotecar – Cum funcționează?

Pentru a primi pre-aprobarea financiară digitală a unui credit Ipotecar ING, persoanele interesate trebuie să aibă sau să își creeze un cont în aplicația de internet și mobile banking ING Home'Bank și să aibă veniturile înregistrate la ANAF. Condițiile de eligibilitate pentru accesarea unui credit ipotecar sunt aceleași, indiferent dacă clientul accesează pre-aprobarea online sau în locațiile fizice, clienții putând obține aceeași suma maximă.

Odată creat contul / logat, clientul trebuie să acceseze meniul Produse/ Credite / ING Ipotecar. După parcurgerea întrebărilor, acesta obține o pre-aprobare financiară valabilă 45 de zile, transmisă ulterior clientului și prin e-mail.

După selectarea tipului de dobândă dorita (variabila sau fixă introductorie), clientul află suma maximă pe care o poate împrumuta, rata lunară, DAE (și costurile incluse în aceasta), perioada creditului, prima de asigurare (dacă a optat pentru ea), suma totală de rambursat și graficul de rambursare. Clienții care doresc să continue procesul vor fi contactați de către un consultant ING pentru stabilirea pașilor următori.

8 din 10 clienți recomandă experiență luării unui credit ipotecar cu ING, cu atât mai mult cu cât au acces tot 100% online, ulterior acordării creditului la operațiunile uzuale.

Clientul vede live suma rămasă de plata, cât vă avea de plata lunile următoare, poate să ramburseze anticipat la orice oră cu reducerea ratei sau a perioadei. La finalizarea creditului, ING se ocupă de formalitățile de ștergere Ipotecă în favoarea băncii astfel încât clientul se se bucure de drepturi depline.

Digitalizarea completă a creditului ipotecar

Digitalizarea completă a creditului ipotecar este mai aproape decât am putea crede, în prezent mai fiind nevoie doar de adaptări minore ale legislației pentru ca acest lucru să aibă loc.

”Sunt extrem de încrezătoare că poate chiar în viitorul apropiat vom vedea credite ipotecare acordate la distanță 100% online. Singurul impediment pentru a avea un proces complet digital ține de semnarea contractului de credit, a contractului de vânzare-cumpărare și a contractului de ipotecă. Contractarea creditului trebuie să fie posibilă de la distanță, din locațiile participanților. Astăzi este posibilă doar din aceeași locație”, a declarat Roxana Cristea.

Mai exact, legislația curentă prevede ca semnarea documentelor să se întâmple «cu prezența» părților, însă deja este posibil ca semnarea contractului de credit să se întâmple digital. Practic, banca semnează digital, clientul semnează și el digital contractul de credit, doar că în prezent ambele părți trebuie să fie în același timp împreună când are loc semnarea propriu-zisă.

Personalizate pentru tine