Penny Market a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri cu 17% mai mare decat in 2016. La nivelul Rewe Romania, entitatea din care face parte Penny Market, cresterea a fost de doar 5%, intrucat in 2017 nu au mai fost operationale magazinele XXL, amplasamente care vor fi transformate in centre comerciale in care 40% din suprafata va fi ocupata de magazine Penny. Ce procent de produse romanesti exista in sortimentul Penny Market, cu cat va creste acesta in 2018, cate magazine noi vor fi deschise in retea si cati oameni vor fi angajati anul acesta?

Rewe Romania a prezentat pe 18 aprilie 2018 rezultatele financiare inregistrate in 2017, intr-o conferinta de presa sustinuta de Michael Jager, Executive Board Member Discount International; Daniel Gross, general manager Rewe Romania; Dennis Biernatzki, general manager Rewe Romania si Oliver Eifler, general manager Rewe Romania.

Rewe Romania a raportat o cifra de afaceri de aproape trei mliliarde de lei in anul calendaristic 2017, cu 5% mai mult in comparatie cu 2016. Pentru divizia Penny Market, cresterea inregistrata a fost de 17% mai mult in comparatie cu anul anterior. Cum se explica aceasta diferenta procentuala?

Penny Market, Penny, REWE Romania, magazine

”Aceste cinci procente reprezinta foarte putin comparativ cu cresterea generala a pietei. Rewe Romania a fost, din 2001 si pana in 2016 inclusiv, responsabila de doua divizii: Penny si XXL, acesta din urma avand o cifra de afaceri anuala de 300 de milioane de lei. Divizia Penny Market a fost singura in 2017, magazinele XXL incetandu-si activitatea la 31 decembrie 2016. Cresterea cifrei de afaceri a diviziei Penny Market a fost de 17% in 2017 fata de 2016. Profitul net al Rewe Romania a scazut si el cu 20% in 2017, de la 23,7 milioane de lei in 2016 la 19,7 milioane de lei. Aceasta scadere vine in principal din inchiderea magazinelor XXL, remodelate in centre comerciale cu 40% din suprafata ocupate de magazine Penny, restul fiind inchiriat catre alti retaileri. Daca izolam acesti factori, putem spune ca profitul a crescut in linie cu cifra de afaceri. Vom investi in Romania si vom dezvolta business-ul nostru aici astfel incat in 2025 sa ajungem la 400 de magazine”, explica Daniel Gross, general manager Rewe Romania.

Penny Market nu pleaca din...
Citeste si: Ce planuri are Penny pentru piata din Romania

La cresterea cifrei de afaceri din 2017 a diviziei Penny Market au contribuit atat magazinele existente, cat si cele inaugurate pe parcursul anului trecut, in numar de 26 de magazine. 51 de magazine existente au fost remodelate anul trecut, toate magazinele din retea urmand sa treaca prin acest proces in acest an, cu exceptia celor nou construite, care sunt deja amenajate conform conceptului Future Store al Penny Market (accentul este pus pe produse proaspete, prin suprafete mai mari alocate fructelor, legumelor, carnii, lactatelor). Pentru acest an, asteptarile oficialilor Rewe Romania vizeaza o crestere cu 12%-13% a cifrei de afaceri si a profitului net.

Rewe Romania, investitii de 560 de milioane de euro pana in 2025

La finalul anului trecut, reteaua Penny Market numara 221 de magazine si un numar de 4.300 de angajati. In 2018, vor fi deschise intre 20 si 25 de magazine, iar bugetul de investitii alocat pentru 2018 de catre Rewe Romania pentru extinderea diviziei Penny Market este de 80 de milioane de euro. In noile magazine ce vor fi deschise in acest an vor fi angajati 300 de oameni.

Anul trecut, investitiile s-au ridicat la 100 de milioane de euro, in conditiile in care a fost construit un depozit nou la Bacau si au fost extinse facilitatile existente de la Turda si Stefanesti, cu cate 5.000 de metri patrati fiecare, in special pe zona de spatii cu temperatura controlata. Contributiile la bugetul de stat al Romaniei platite de Rewe Romania s-au ridicat in 2017 la 136 de milioane de lei. Pana in 2025, planurile Rewe Romania sunt sa ajunga la un numar de cel putin 400 de magazine in Romania, iar investitiile – la 560 de milioane de euro.

Penny Market, Penny, REWE Romania, magazine

Penny Market, crestere de 15%...
Citeste si: Romania, piata cea mai dinamica pentru reteaua de magazine Penny

”Romania are o importanta strategica deosebita pentru Rewe Group, care are afaceri de 58 de miliarde de euro la nivel global. Romania e lider la cresterea economica in Europa, iar principalul driver e retailul – volumul de vanzari la alimente, bauturi si produse din tutun a crescut, in Europa, cu 1,6%, iar in Romania a crescut cu 11% in anul 2027. Suntem prezenti in peste 20 de tari din Europa, iar 30% din cifra de afaceri totala vine din afara Germaniei. Avem doua marci, Penny si Billa, si peste 5.000 de filiale. Nu avem un concept unitar, ne adaptam in fiecare tara tipicului national, avem marci proprii si furnizori locali, jumatate din produse provin de la furnizori locali, in medie”, spune Michael Jager, Executive Board Member Discount International.

Si pentru ca a venit vorba despre produse provenite de la furnizori locali, este important de mentionat ca sortimentul Penny a fost compus, anul trecut, din produse romanesti in proportie de 62%, iar obiectivul pentru acest an este ca procentul sa creasca pana la 70%. Din perspectiva cifrei de afaceri, 1,8 miliarde de lei au venit anul trecut din vanzarea produselor romanesti, iar obiectivul pentru acest an este ca nivelul sa ajunga la 2,31 miliarde de lei, adica o crestere de 28%.

Penny Market, Penny, REWE Romania, magazine

”Avem marci proprii, precum Boni – produse lactate, 85% din ele sunt produse local – Hanul Boieresc – produse din carne 100% romaneasca, tot lantul se intampla in Romania –, apa Kristall Perle, care provine din Romania si berea Haiduc, 100% romaneasca. Avem, in Romania, 70 de furnizori locali de paine. Vom investi peste doua miliarde de lei in produse romanesti in 2018”, spune Dennis Biernatzki, general manager Rewe Romania.

Reteaua Penny Market se...
Citeste si: Penny isi extinde reteaua locala de magazine


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Agricultura »



Citeste si
Rewe Romania a deschis un nou magazin Penny