25 Martie 2011

Cum isi aleg romanii masinile?



Principalele criterii dupa care romanii isi aleg masina sunt consumul de carburant, marca, pretul si performantele motorului, potrivit unui studiu realizat in 2010 de compania de cercetare de piata GfK Romania.

Cererea pentru masini avand in vedere consumul a devansat pretul incepand din a doua jumatate a lui 2009.

Cele mai importante criterii de alegere a unui automobil au fost anul trecut consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%).

De asemenea, anul trecut circa 60% dintre preferintele romanilor s-au indreaptat mai degraba spre masini second hand.

In medie, in anul 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele 6 luni este de 5% la nivelul intregii populatii, procent comparabil cu cel inregistrat in 2009 - de 6% - dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia (12%) si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani (13%).

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat anul trecut ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii.

In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010.

Aproape 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO.

Chiar daca top cinci criterii in alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita de asigurare. In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%).

Dintre posesorii de masini noi, 38% au in prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie in care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

Esantionul, reprezentativ la nivel national, este de aproximativ 1.000 subiecti intervievati in fiecare luna, iar perioada analizata pentru informatiile de mai sus a fost ianuarie – decembrie 2010, respectiv februarie 2011.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Studiul a fost realizat prin GfK MotoBus, un instrument de cercetare continua care monitorizeaza piata auto din Romania.



Citeste si