General Motors (FM) a recastigat pozitia de lider in industria auto globala dupa vanzarile de anul trecut, depasind Toyota, dar compania japoneza se anunta o amenintare mult mai serioasa in acest an, odata ce va finaliza reconstructia dupa cutremurul devastator din primavara anului 2011.
GM, care a iesit din faliment in vara lui 2009, a anuntat ca a vandut anul trecut 9,026 milioane de autovehicule la nivel mondial, in urcare cu 7,6% fata de nivelul din 2010, iar marca Chevrolet a stabilit un nou record de vanzari, cu 4,76 milioane de masini, transmite Reuters, citat de Mediafax.

Grupul american a intrat in faliment in anul 2009 si a trecut printr-o restructurare rapida finantata cu bani publici.

Vanzarile Toyota au scazut, potrivit estimarilor, cu 6% in 2011, la 7,9 milioane de autovehicule, afectate de reduceri severe ale productiei dupa cutremurul, valul tsunami si criza nucleara care au lovit anul trecut Japonia, precum si de inundatiile devastatoare din Thailanda.

Constructorul japonez accelereaza productia pentru a reface stocurile epuizate si va creste in acest an capacitatea de productie a fabricilor din mai multe state emergente, inclusiv Brazilia si China.

Grupul german Volkswagen a reusit de asemenea sa depaseasca Toyota in urma dezastrelor naturale din 2011, cu vanzari de 8,16 milioane de autovehicule.

Toyota nu a emis in acest an o prognoza de vanzari la nivel de grup, insa estimeaza ca numarul de vehicule comercializate de compania-mama va creste cu 20% fata de 2011, la nivelul record de 8,48 milioane de masini.

Compania japoneza va prezenta raportul final de vanzari pentru 2011 pana la sfarsitul acestei luni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri