General Motors (GM) si PSA Peugeot Citroen au anuntat o alianta prin care grupul american va cumpara 7% din actiunile constructorului francez, urmand sa participe si la o emisiune de drepturi a acestuia de 1 miliard de euro, in vederea obtinerii unor economii anuale de 2 miliarde de dolari, informeaza Mediafax.
Alianta va include achizitii si dezvoltarea comuna de vehicule, in incercarea de revitalizare a operatiunilor din Europa, se arata intr-un comunicat comun preluat de Reuters.

Parteneriatul prevede restructurarea GM si Peugeot, prin inchiderea de fabrici si reducerea locurilor de munca, a declarat o sursa apropiata situatiei.

Cele doua parti lucreaza inca la detaliile aliantei, pe care nu le vor dezvalui timp de mai multe saptamani, sau chiar luni, din cauza sensibilitatilor politice din Franta, a aratat sursa.

"Economiile generate de aceasta alianta, pe langa planurile independente ale GM, pozitioneaza grupul pentru o profitabilitate sustenabila in Europa", a afirmat directorul general al producatorului auto american, Dan Akerson.

Alianta se va concentra pe automobilele de clasa mica si medie si pe modelele crossover.
Companiile au precizat ca economiile rezultate in urma acordului vor fi limitate in primii doi ani, dar vor ajunge in cinci ani la 2 miliarde de dolari pe an.

Acordul intre Peugeot si GM, companii care sunt afectate in Europa de vanzari scazute si supraproductie, a fost primit cu scepticism de analisti.

"PSA are nevoie de GM, dar GM nu are nevoie de PSA. Nu imi dau seama cum poate acest acord sa ajute GM in Europa", a declarat Matthew Stover, analist la compania Guggenheim Securities in New York.

Ambii producatori auto au in Europa un exces de productie de circa 25%, a spus Stover, adaugand ca planul risca "sa creeze probleme complexe intr-o perioada in care GM este intr-un moment delicat al restructurarii".

Ca si Peugeot, divizia din Europa a GM, Opel, incearca sa opreasca pierderile din Europa, provocate de vanzarile reduse si de concurenta acerba a preturilor.

Operatiunile europene ale GM au generat anul trecut pierderi de 747 milioane de dolari, in timp ce divizia auto a Peugeot a consemnat in al doilea semestru pierderi de 497 milioane euro. Pe ansamblul anului trecut, profitul net al Peugeot a scazut cu 48%, la 588 milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri