15 Martie 2006

Dacia, companie europeana

Dacia a devenit un constructor de automobile cu vocatie internationala. Modernizarea sa are la baza o noua organizare, noi meserii si o nouaculturade companie. Pentru a impartasi aceastaexperientastudentilor romani, intreprinderea a dezvoltat un program intitulat « Dacia, companie europeana», care va fi prezentat la Universitatea Transilvania din Brasov.

O data cu succesul Logan, Dacia confirma rolul de constructor de automobile international. In Romania, programul X90 a devenit o veritabila miza nationala. Cu Dacia, Romania se numara printre actorii mondiali din sectorul automobilului. Dacia reprezinta in egala masura un factor puternic de notorietate si imagine, un exemplu de investitie straina asociata unei restructurari industriale reusite.

Resursele umane au reprezentat unul dintre factorii cheie care au participat la reusita Dacia. De aceea, astazi, compania doreste sa impartaseasca studentilor din experienta sa, oferindu-le acestora o zi de informare originaladespre Dacia.

"Dacia, companie europeana", prezinta modul de functionare a Dacia pe modelul companiilor internationale. Cu aceasta ocazie, studentii vor descoperi o varietate de meserii care se regasesc in aceste companii, dar si oportunitatile profesionale pe care le reprezinta.

Informarea studentilor pornind de la exemple concrete

Programul "Dacia, companie europeana" a fost lansat la Pitesti, in luna aprilie 2005, a continuat in Bucuresti, in luna decembrie, si s-a bucurat de succes. Astfel, Dacia a dorit sa marcheze si atasamentul fata de regiunea care semnificacentrul istoric si nucleul activitatii sale industriale.

Programul cuprinde seminarii despre caracteristicile, organizarea si modurile de functionare ale unei companii moderne. in plus, seminariile sunt insotite de un concurs intitulat "Challenge Dacia ". La acest program vor participa in jur de 200 de studenti ai facultatilor din cadrul Universitatii Transilvania.

In cadrul seminariilor interactive pentru studenti, managerii Dacia vor prezenta sectoarele lor de activitate. Temele abordate vor fi : inginerie vehicul, inginerie mecanica, cumparari si resurse umane. La final, fiecare student va primi un certificat de participare la seminar.

Incurajarea spiritului de inovatie si a lucrului in echipa
Studentii care vor participa la seminar se vor putea inscrie la concursul "Challenge Dacia", concurs care le va fi prezentat la sfarsitul zilei. Prin intermediul acestuia, studentii vor demonstra creativitatea, spiritul de initiativa, dar si capacitatea de a lucra in echipa. Acestia se vor grupa in echipe compuse din trei persoane si vor realiza un proiect de relatii publice.

Dintre proiectele prezentate, Dacia va selectiona cinci grupuri finaliste. Un juriu compus din reprezentanti ai Dacia si ai Universitatii Transilvania va desemna castigatorii. Premiile vor recompensa cele mai bune proiecte, dupacum urmeaza:

Premiul 1 : vizita de trei zile la Renault in Paris
Premiul 2 : vizita de trei zile la Uzina Dacia
Premiul 3 : vizita de o zi la Uzina Dacia

Ceremonia de decernare a premiilor va avea loc la Brasov, in data de 18 aprilie 2006. Cu aceastaocazie, fiecare castigator va primi o diploma "Challenge Dacia". Ulterior, Dacia va dezvolta programul "Dacia, companie europeana" si in alte universitati din Romania.



Citeste si