24 Martie 2006

Masinile hibrid: 7 temeri, 7 mituri

Masinile cu propulsie hibrida, benzina - energie electrica, prind din ce in ce mai mult teren in SUA si Europa de Vest. Pretul mare al petrolului, efectul de sera, constiinta de ecologist care se trezste in publicul consumator a determinat o noua optica asupra masinilor cu acest tip de propulsie.

Cat de bune sunt aceste masini? Isi merita banii? Rezista in timp, sunt fiabile? Iata cateva intrebari legitime pe care orice potential cumparator si le pune inainte.

Care sunt “temerile” unui cumparator? Noi am identificat cel putin 7.

1.Masinile hibrid folosesc o tehnologie complicata, greu de intretinut si reparat.

Ca sa fim sinceri pana la capat, toate masinile din ziua de azi folosesc tehnologie complicata, greu de reparat. Masinile sunt pline de computere si microprocesoare sofisticate.

Chiar si in acest context, o masina hibrid pune niste probleme speciale. Sunt putine service-uri care se descurca cu o astfel de masina si putini dealeri sunt dispusi sa investeasca in pregatirea mecanicilor pentru un segment atat de restrictiv. Pe de alta parte, componentele specifice masinilor hibrid au garantii extrem de lungi, iar majoritatea operatiunilor de intretinere se regasesc si la modelele obisnuite.

Concluzia: Un motiv secundar care sa te sperie sa nu cumperi masina

2. Hibridul are o viata a bateriilor destul de limitata

Spre deosebire de acumulatorii unui telefon mobil sau laptop, bateriile masinii hibrid nu se descarca niciodata complet si nici nu trebuie incarcate in mod expres. Bateriile se reincarca in mod continuu atat timp cat masina foloseste motorul cu ardere interna, incluziv cand franeaza.

Toyota si Ford se lauda ca masinile pe care le-au vandut au reusit sa ruleze lejer 160.000 de km fara sa fie nevoie de schimbarea bateriilor.

Toyota garanteaza piesele specifice hibridului inclusiv bateriile pentru 10 ani sau 160.000 de km. Ford da garantii de 8 ani sau 160.000 de km, iar Honda garanteaza 8 ani sau 130.000 km.

Concluzia: Un motiv secundar care sa te sperie sa nu cumperi masina

3. Hibridul se cam strica si se opreste in mijlocul drumului

Aceasta conceptie s-a nascut din cauza rechemarilor pe care Toyota le-a efectuat la modelul-simbol Prius, anul trecut. Motorul pe benzina de la acest model a avut de cateva ori prostul obicei de a se opri fara avertisment. Dar chiar si asa, masinile au folosit motorul electric si s-au descurcat pana acasa.

A fost o problema de soft, rezolvata intre timp.

Concluzia: Haideti sa zicem ca au fost cazuri izolate rezolvate fericit



Citeste si