Michelin a testat noua anvelopa Primacy 3 intr-o calatorie de circa 400 de km, Bucuresti-Arbanasi, folosind autoturisme marca VW si Audi, apartinand Porsche Romania, unul dintre cei mai mari clienti.
Michelin Primacy 3 dispune de un nou profil al benzii de rulare, cu lamele auto-blocante. Aceste lamele se inchid una in cealalta, astfel incat blocurile de profil devin mai rigide si mai rezistente, iar contactul dintre anvelopa si sol este si el optimizat.

Noile lamele sunt create cu o tehnologie care a permis reducerea grosimii acestora pana la 0,2 mm. Aceasta inseamna ca lamelele sunt de doua sau de trei ori mai subtiri decat lamelele anvelopelor de iarna.

Noul compus de cauciuc folosit la anvelopa Michelin Primacy 3 creste aderenta in toate conditiile de utilizare, fara a sacrifica celelalte performante ale anvelopei, cum ar fi economia de carburant si longevitatea.

Noua anvelopa permite excelenta la franarea pe suprafete uscate sau umede si la virarea pe carosabil umed. Michelin Primacy 3 ofera o economie de 70 de litri pe toata durata de viata a anvelopei (durata medie este de 45.000 de km).

Pentru a simti ce aderenta au autoturismele cu noua anvelopa Primacy 3 am condus doua modele diferite ca putere si tractiune, Audi A6 quattro cu motorul de 3 litri 245 CP si transmisie automata, VW Golf 6 cu motorul pe benzina de 1,2 litri 105 CP si transmisie manuala.

Ambele masini s-au comportat bine atat la franare, accelerari puternice, stabilitate in curbe, pe un carosabil uscat, din pacate nu am putut sa vedem cum se comporta anvelopele pe suprafete umede, unul din punctele lor forte.

Michelin spune ca pe un carosabil uscat distanta de franare Primacy 3 la 100 km/h este in medie cu 2,2 metri mai mica decat in cazul altor pneuri.

Conform unor studii, 70% din accidentele rutiere au loc pe carosabil uscat, iar 60% din accidente au loc in orase, la viteze reduse. De asemenea, 75% din accidente au loc pe drum drept (20% pe carosabil umed) si 25% din accidente au loc in viraje (50% pe carosabil umed). Acestea sunt cele mai grave tipuri de accidente. Pentru noua anvelopa, Michelin a luat in considerare toate aceste rezultate.

Potrivit Michelin, diametrele rotilor la vehiculele noi se vor modifica in mod considerabil, cererea de anvelope de 16 si 17 inch astepandu-se sa creasca rapid cu aproape 25%.

Anul viitor, Michelin estimeaza ca in Romania cererea de anvelope va ajunge la 400.000 de unitati pentru 15 inchi, circa 150.000 de unitati pentru 16 inchi si sub 50.000 de unitati pentru 17 inchi. Estimarile pentru anul 2017 sunt o piata in urcare la aproape 450.000 de anvelope de 15 inchi, sub 200.000 de unitati de 16 inchi si circa 50.000 de unitati de 17 inchi.

In 2010, Michelin a lansat pe piata anvelopele Michelin Pilot Sport 3 si Michelin Pilot Super Sport.

Grupul Michelin, infiintat in 1889, are 70 fabrici in 18 tari, unde lucreaza peste 111.000 de angajati. Compania produce anual pe glob peste 175 de milioane anvelope. Vanzarile nete in 2010 au depasit 17,9 miliarde euro.

Din portofoliul grupului fac parte marcile Michelin, BFGoodrich, Kleber, Uniroyal, Riken, Tigar, Taurus, Kormoran, Warrior, Pneu Laurent, Recamic si Michelin Remix.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri