Cifra de afaceri a companiilor din industria auto a crescut anul trecut cu 7,8%, la 11,4 miliarde euro, iar in 2012 ar putea inregistra un nou avans, de 12,6%, pana la 12,5 miliarde euro, potrivit datelor anuntate de ACAROM.

Din totalul pietei de profil, cea mai mare pondere o are segmentul componentelor auto, care s-a ridicat la 7,6 miliarde euro anul trecut, in timp ce productia de masini a generat un rulaj total de 3,5 miliarde euro, potrivit presedintelui Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, scrie Mediafax.

El a aratat ca desi cererea de autoturisme in Europa, implicit cea de componente, continua sa scada, trend care nu se va schimba mai devreme de trei ani, Romania este departe de saturatie in productia de automobile.

Pe de alta parte, strategiile si programele europene nu sustin concret competitivizarea producatorilor locali de echipamente auto din noile state membre ale UE, apreciaza seful asociatiei.

Pentru a ajunge competitiv la nivel global, sectorul local de componente auto trebuie sa depaseasca o serie de impedimente, precum deficitul de tehnologie si inovare al companiilor, infrastructura deficitara, cresterea preturilor materiilor prime, lipsa de capital, accesul dificil la credite pentru furnizori, dar si nivelul scazut al pietei.

Totodata, managementul local de profil trebuie sa se perfectioneze continuu si sa actioneze inteligent pe multiple directii pentru dezvoltarea durabila a companiilor.

Reprezentantii ACAROM sustin ca inovarea in industria auto a avut ca sursa aproape exclusiva, in ultimele decenii, importurile tehnologice, iar cercetarea nu este stimulata fiscal, ca in cazul altor state. In plus, tehnologiile noi sunt insuficent preluate de facultatile tehnice, iar legislatia privind inventiile de serviciu nu este stimulativa.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri