Chevrolet a efectuat in iunie o serie de teste la Koln, in Germania, cu modelul Cruze station wagon, cel de-al treilea model din familia Cruze, care se alatura versiunilor sedan si hatchback, incepand din toamna.
Lansat in 2009, Cruze a inregistrat cele mai mari vanzari dintre modelele Chevrolet, fiind comercializat in peste 1,3 milioane de unitati in intreaga lume pana in primul trimestru al anului 2012. Masinile compacte reprezinta cel mai mare segment in Europa, reprezentand aproximativ 17% din vehiculele vandute, dintre care 22% sunt break.

In Romania, Cruze station wagon va ajunge in septembrie-octombrie si va fi cu 800 de euro mai scump decat modelul sedan sau hatchback. Echiparea LS Plus cu motorul pe benzina de 1,6 litri 124 CP va costa de la 10.133 euro cu TVA si primele de casare incluse.

Odata cu lansarea Cruze station wagon au fost introduse doua motorizari noi, 1,4 litri turbo benzina 140 CP cu start/stop si 1,7 litri turbo diesel 130 CP cu start/stop.

Modelul Cruze station wagon se remarca printr-un design dinamic si sportiv, precum si prin spatiu si versatilitate. Atunci cand spatarele scaunelor din spate sunt pliate (60/40), compartimentul de bagaje ajunge la 1.478 de litri, de la 500 de litri. Sarcina utila maxima este de aproximativ 530 kg, in functie de varianta de motorizare.

Spatii mai mici de depozitare gasim in interiorul masinii in buzunarele de usi care pot stoca o sticla de 1,5 litri in fata si 0,5 litri in spate.

Station wagon dispune de noul sistem infotainment MyLink introdus din vara de Chevrolet. Acesta foloseste ecranul color tactil LG de 7 inch pentru a accesa informatiile stocate pe smartphone. Odata cu MyLink, Chevrolet a redesenat tabloul de bord, consola centrala si a introdus in standard o camera video pentru mersul cu spatele.

Pentru test am ales in prima zi modelul Cruze station wagon cu motorul aspirat de 1,8 litri benzina 141 CP transmisie automata cu 6 trepte, iar a doua zi propulsorul nou de 1,4 litri turbo 140 CP transmisie manuala.

Noul motor de 1,4 litri este mult mai elastic si se simte mai puternic decat cel de 1,8 litri. Acceleratia motorului de 1,4 litri turbo are loc in 9,5 secunde, iar cea a propulsorului de 1,8 litri aspirat in 11 secunde cu transmisie manuala si 11,5 secunde cu transmisie automata.

Cutia automata schimba lin treptele de viteza, iar in combinatie cu motorul de 1,8 litri este o alegere buna pentru persoanele calme, care merg incet. Pe de alta parte, cutia de viteze manuala si motorul turbo de 1,4 litri se adreseaza celor care vor un Cruze station wagon sportiv.

Propulsorul de 1,4 litri turbo este mai economic, consuma mai putin cu un litru pe autostrada decat cel de 1,8 litri, in jur de 8%. In oras, diferenta de consum ar trebui sa fie si mai mare intrucat noul motor de 1,4 litri vine cu sistemul start/stop.

Suspensia versiunii station wagon a fost special reglata pentru a contribui la centrul de greutate scazut al vehiculului, asigurand un echilibru perfect intre rularea cu viteza si manipulare. Masina sta foarte bine in viraje si este foarte silentioasa pe autostrada la viteze de 130-150 km/h.

Cruze station wagon vine cu o structura foarte rigida realizata in proportie de 60% din otel, avand partea de sus a cadrului masinii proiectata ca o singura unitate. Modelul ofera aceleasi sisteme de siguranta ca si sedanul, care a obtinut 5 stele la testele de impact. Station wagon vine in standard cu sistemul de control electronic al stabilitatii ESC, control de tractiune TCS, patru canale ABS cu distributie electronica a fortei de franare (EBD).



Mai multe informatii despre Chevrolet Cruze station wagon sunt disponibile aici.

Date tehnice: Chevrolet Cruze station wagon 1.4L Turbo MT
Capacitate cilindrica (cmc) 1.364
Putere maxima (CP/rpm) 140/6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 200/1.850-4.900
Cutie de viteze MT6
Acceleratie 0-100 km/h (s) 9,5
Viteza maxima (km/h) 200
Consum urban/extra-urban/mediu: 7,4/4,7/5,7
Capacitate rezervor: 60 litri
Dimensiuni Lxlxh (mm) 4.675/1.797/1.484
Ampatament (mm) 2.685
Emisii de CO2 (g/km) 134
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri