Piata auto din Romania are un potential de crestere foarte ridicat, in conditiile in care parcul auto local se situeaza la jumatatea mediei din tarile din vestul Europei, de aproximativ 500 de autovehicule la 1.000 de locuitori, afirma directorul comercial al Automobile Dacia, Thomas Dubruel, citat de Mediafax.
"Nu este normal sa avem in Romania vanzari de autovehicule de 80-90.000 de unitati pe an. Nivelul de dotare auto in Romania este de circa 250 de unitati la 1.000 de locuitori comparativ cu 500 de unitati in vestul Europei. Deci, potentialul de crestere a pietei auto din Romania este ridicat pentru toate marcile auto. Cand piata auto se va relansa, si Dacia va avea o relansare a vanzarilor", a declarat Dubruel.

Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut cu 19% in primele opt luni ale acestui an, la 56.853 unitati, autoturismele inregistrand un regres mai mare, de 22%, la un volum de 46.823 unitati, piata auto apropiindu-se de un nivel comparabil cu cel din anul 2000.

Vanzarile Dacia au scazut cu 29,9% in intervalul ianuarie-august, la 12.223 unitati, conform datelor APIA.

In august, uzina de la Mioveni a vandut 1.217 unitati, in coborare cu 10,1% fata de luna precedenta.

Automobile Dacia este una dintre cele mai mari companii din Romania. cu afaceri de 13,2 miliarde de lei (3,1 miliarde de euro) in 2011, conform datelor Ministerului Finantelor Publice.

Comparativ cu 2010, afacerile au crescut cu 15,6%, in timp ce profitul net a scazut cu 8,3%, la 275,1 milioane de lei.

(Suma exprimata in euro au fost calculata la un curs mediu de 4,2375 lei anuntat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul 2011)


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri