24 Septembrie 2012

Cum intarzie CNSC construirea autostrazii Comarnic-Brasov



Licitatia CNADNR pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in valoare estimata de 23,6 milioane lei fara TVA, a fost suspendata a doua oara de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, pentru probleme privind caietul de sarcini.

Decizia a fost luata de CNSC, dupa ce casa de avocatura "Bostina si Asociatii" a depus din nou o contestatie fata de modul de atribuire a acestui contract de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), scrie Mediafax.

Licitatia a mai fost suspendata in luna mai, pentru probleme privind documentatia de atribuire.

"Am depus aceasta a doua contestatie pentru ca, pe de o parte, am considerat ca unele din cerintele autoritatii sunt in afara cadrului legislativ aplicabil procedurii si a proiectului propus si, pe de alta parte, deoarece autoritatea contractanta nu a modificat caietul de sarcini in conformitate cu deciziile anterioare ale CNSC. Odata ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va opera modificarile corespunzatoare reglementarilor in vigoare, vom participa la licitatie", a declarat avocatul asociat Mihai Marian, coordonatorul ariei de practica "Infrastructura", din cadrul Bostina si Asociatii.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis cererea casei de avocatura de a suspenda procedura de atribuire, in stadiul in care se afla, pana la solutionarea pe fond a cauzei.

La inceputul acestui an, Ministerul Transporturilor a anuntat ca va revizui studiul de fezabilitate a autostrazii Comarnic-Brasov, proiect abandonat in 2010, iar la inceputul lunii mai CNADNR a lansat licitatia, valoarea estimata a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fara TVA, pentru o durata de 20 luni. Proiectul este finantat din bugetul de stat.

Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum si documentatia de atribuire a contractului de concesiune si va recomanda structura financiara care va atrage oferte competitive din sectorul privat.

Totodata, castigatorul licitatiei va asigura asistenta tehnica, juridica si financiara in pregatirea, lansarea si atribuirea contractului de concesiune, precum si asistarea in etapa de inchidere financiara, si va intocmi documentatia aferenta contractului dintre sectorul privat si autoritatea contractanta.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.



Citeste si