Daimler prezinta Mercedes-Benz Aerodynamics Truck si Trailer, modele care reduc drastic consumul de combustibil si sporesc coeficientul aerodinamic.

Umplerea rezervorului unui vehicul de cursa lunga costa acum intre 1000 si 2000 de euro.

Rezultatele oferite de Aerodynamics Trailer arata o scadere anuala a consumului cu aproximativ 2000 de litri pe vehicul, ceea ce inseamna 3000 de euro. In acelasi timp, emisiile anuale sunt reduse cu mai mult de cinci tone de CO2.

Aerodynamics Trailer, proiectat si dezvoltat de Mercedes-Benz, creste coeficientul aerodinamic al vehiculului cu aproximativ 18%.Testele efectuate confirma faptul ca economia de combustibil de 4,5% este obtinuta la transportul pe distante lungi, cu un vehicul de 40 de tone articulat ce incorporeaza Aerodynamics Trailer. La un kilometraj anual obisnuit pentru un vehicul de cursa lunga - 150.000 de kilometri, acest lucru inseamna o reducere a consumului de combustibil cu aproximativ 2000 de litri, in timp ce emisiile de CO2 sunt reduse cu mai mult de cinci tone anual.

Extrapoland, adunand kilometrajele tuturor camioanelor care platesc taxe pe autostrazile germane, obtinem economii de 300 de milioane de litri de motorina anual - care corespund incarcaturii unui petrolier. Astfel, se obtine o reducere a emisiilor de CO2 de 800.000 de tone.

Mercedes-Benz Aerodynamics Truck are la baza cabina Actros ClassicSpace, cu un sasiu cu doua axe, cu o greutate maxima autorizata a autovehiculului de 18 t si 2.3 m latime. De asemenea, pentru Aerodynamics Truck, cabina ofera o buna aerodinamicitate ca dotare standard.

Modelul nu necesita un deflector de aer pe perete, ci doar un spoiler montat pe tavanul cabinei. Spre deosebire de multe cabine necorespunzatoare ca forma, Aerodynamics Truck are o raza de 80 mm pe margini si 200 mm pe perete. Astfel, fluxul de aer cuprinde conturul vehiculului pentru mai multa eficienta.

Lambriurile lateral si difuzorul din spate amintesc de Aerodynamics Trailer. Caroseria de la Aerodynamics Truck este prevazuta pe toata suprafata. Caracteristica sa remarcabila este, din nou, terminatia de „barca”. Elementele cu arcuri pot fi pliate pe laturi, iar in spatele clapetelor hayonul ofera acces la zona de marfa.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri