Producatorul auto nipon Nissan, la care Renault detine o participatie de 43,4%, intentioneaza sa relanseze marca Datsun, iar compania spera sa stabileasca noi minime in privinta pretului, oferind cel mai ieftin model la circa 3.000 pana la 5.000 de dolari, potrivit Wall Street Journal.
Cel mai mic pret este la aproape o treime fata de cel mai ieftin model al Nissan din acest moment, Tsuru, vandut in Mexic pentru 8.000 de dolari, scrie Mediafax.

Nissan are in plan sa ofere sase modele Datsun, asteptate pentru inceputul anului 2014, la preturi care nu vor fi depasite decat de cativa producatori specializati in modele mici din China si India, a declarat seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Marile companii auto nu au reusit inca sa dezvolte strategii care sa le permita sa acceseze profitabil cel mai de jos segment al pietelor emergente, chiar daca aceste tari formeaza, deja, jumatate din piata auto mondiala.

Strategia pe ansamblu a Nissan si alegerea Datsun pentru modelele foarte ieftine au infruntat o anumita opozitie in cadrul companiei si va produce ingrijorare unor analisti si iubitorilor de masini, noteaza Wall Street Journal (WSJ). In zilele sale de glorie, Datsun era un brand mai ieftin, dar pretuit pentru designul elegant si inovatii. Pentru a putea aduce pretul la 3.000 de dolari pentru cel mai ieftin model, obiectiv despre care si oficialii Nissan afirma ca va fi dificil de atins, compania va trebui sa renunte la caracteristici care sunt de mult timp standard in SUA, insa nu si pe pietele emergente, de la transmisie automata la set complet de airbaguri.

Planurile Nissan nu vor fi usor de indeplinit, admit persoane din cadrul Nissan, cel putin nu intr-un mod care sa asigure si profit. In afara autovehiculelor speciale, precum modelul de mici dimensiuni produse de Suzuki in India, alti producatori auto s-au tinut departe de segmentul foarte ieftin al pietelor emergente.

Aceasta parte a pietei ramane rezervata masinilor cu preturi sub 5.000 de dolari, cu marje de profit extrem de reduse, precum modelul chinezesc QQ al Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piata din India si Nano al companiei Tata Motors.

Renasterea Datsun ca brand foarte ieftin a inceput dupa ce producatorul indian Tata Motors a anuntat planuri de a construi o masina sub 3.000 de dolari. Ghosn a fost uimit de anunt, intrucat pana atunci i s-a spus ca o masina nu poate fi construita pentru mai putin de circa 6.000 de dolari, noteaza WSJ. Seful Nissan a cerut unei echipe de specialisti, Nissan Exploratory Team, sa caute modalitati de a construi o masina ieftina mai buna.

Grupul a lansat un proiect secret numit "Masina de 3.000 de dolari" in 2007 si a ales India pentru studii despre ce vor cumparatorii si, mai ales, la ce se poate renunta pentru a face masina mai ieftina. Doi ani mai tarziu, Tata Motors a lansat Nano, insa vanzarile au fost dezamagitoare, fiind puse pe seama unei campanii de marketing gresite.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri