Mercedes a pierdut teren in fata Audi in primele noua luni ale acestui an pe piata masinilor de lux, decalajul vanzarilor crescand de peste doua ori intr-un an, din cauza unei strategii incoerente in China, a avansului lent inregistrat de modelele entry-level si a imbatranirii sedanului Clasa S, scrie Mediafax.

Aceasta evolutie afecteaza angajamentul directorului general al Mercedes, Dieter Zetsche, de recastigare a pozitiei de lider de piata pierduta in favoarea BMW si Audi, relateaza Bloomberg.

"Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu sa revina pe primul loc. Ceilalti nu dorm", a declarat Christian Ludwig, analist la banca de investitii Bankhaus Lampe in Dusseldorf.

Mercedes a livrat in primele noua luni ale anului 964.900 de masini si vehicule sport utilitare la nivel mondial, in crestere cu 5% fata de intervalul similar din 2011.

Avansul a fost insa insuficient pentru a ajunge din urma companiile concurente, Mercedes fiind in urma Audi cu 132.600 de vehicule, comparativ cu 53.900 unitati in 2011.

Decalajul fata de liderul pietei BMW a crescut cu 41%, la 145.000 de vehicule.

In septembrie 2011, la sarbatorirea a 125 de ani de existenta a Mercedes, Zetsche a stabilit obiectivul ca acesta sa devina cel mai bine vandut si cel mai profitabil brand de lux, pana in 2020. La momentul respectiv, el a spus ca este imposibil ca Mercedes sa accepte sa fie pe locul al treilea.

Un an mai tarziu, tonul lui Zetsche a devenit mai putin optimist. Pe 20 septembrie el a spus ca profitul Mercedes inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor nu va atinge nivelul anului trecut.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
35 de modele lupta pentru titlul de Masina Anului in Europa in 2020