5 Mai 2006

Nissan vrea sa construiasca o fabrica in India

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co. urmeaza sa anunte, in curand, constructia unei uzine de asamblare in India, potrivit unui articol publicat joi in cotidianul indian Business Standard preluat de Rompres. Publicatia indiana citeaza un oficial din conducerea companiei Nissan care a dezvaluit ca noua facilitate de productie va asambla autovehicule dotate cu un motor pe benzina cu o capacitate de 1,3 litri, fiind posibil ca majoritatea productiei sa fie exportata.

Pana acum Nissan Motor India, subsidiara locala a grupului Nissan Motor Co., a investit aproximativ un milion de dolari pentru extinderea operatiunilor sale pe aceasta piata unde comercializeaza in prezent doar modelul sport Nissan X-Trail. Nissan India si-a anuntat deja intentia de a lansa noi modele pe piata indiana, in acest sens fiind analizata oportunitatea construirii unei uzine proprii sau o alianta cu un partener local.

Grupul auto francez Renault SA este partner in cadrul Nissan Motor Co., unde detine aproximativ 44% din actiuni, dar a semnat si un acord de parteneriat cu constructorul auto indian Mahindra & Mahindra in scopul demararii productiei modelului Logan in India incepand cu 2007.

In luna februarie a acestui an un cotidian economic japonez anunta ca Nissan intentioneaza sa dezvolte o masina special conceputa pentru pietele emergente de genul Chinei si Indiei, intentionand sa ajunga la un ritm de productie de aproximativ 900.000 de unitati incepand cu anul 2009. Publicatia respectiva aprecia ca valoarea investitiei va fi de aproximativ 840 milioane dolari, iar noua masina echipata cu un motor de un litru ar urma sa se vanda la un pret de aproape 10.000 de dolari.

In prezent cel mai mare constructor auto de pe piata indiana, grupul Maruti Udyog Ltd., in care grupul nipon Suzuki Motor Corp. controleaza 54,2 procente din actiuni, controleaza peste jumatate din piata autovehiculelor de pasageri din India. Cea mai ieftina masina produsa de Maruti costa aproximativ 250.000 de rupi (5.568 dolari), in timp ce Tata Motors Ltd., al treilea constructor auto indian, lucreaza la o masina care se va comercializa cu 100.000 de rupi (2.227 dolari). Analistii estimeaza ca piata auto indiana se va dubla pana in anul 2010 ajungand la doua milioane unitati vandute pe an.



Citeste si